تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1393
استفاده از تست کایمرای اریتروئید برای مونیتور کردن پیوند مغز استخوان به بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل

  استفاده از تست کایمرای اریتروئید برای مونیتور کردن پیوند مغز استخوان به بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل

محققین خبر از در دسترس بودن یک تست کایمرای اریتروئید برای مونیتور کردن کایمراهای رده اریتروئید در بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل بعد از پیوند مغز استخوان آلوژنیک داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net،  این تست به پزشکان اجازه می دهد که به طور مستقیم میزان موفقیت پیوند در این بیماران را بسنجند و به پزشکان اطلاعاتی را برای ارائه خدمات بیشتر ارائه می دهد.

بیماری کم خونی داسی شکل یک اختلال آتوزومی مغلوب شدید است که به دلیل جهش در ژن هموگلوبین اتفاق افتاده است. در بیماران مبتلا به کم خونی داسی شکل با علایم بالینی شدید، پیوند مغز استخوان آلوژنیک می تواند برای جایگزینی سلول های خونی و درمان بیماری آن ها مورد استفاده قرار گیرد. در بیماران کم خونی داسی شکل، چندین مطالعه نشان داده است که سنجش های کایمرای استاندارد اغلب منعکس کننده کایمرا در رده های اریتروئید نیستند. از آن جایی که سلول های قرمز DNA ندارند، کایمرای اریتروئید می تواند به وسیله رونوشت های HbA و HbS تولید شده از ژن هموگلوبین و بیان شده در پیش ساز های سلول های قرمز مونیتور شود. مونیتور کردن صحیح و موثر برای درمان بعد از پیوند و برای مدیریت معالج بیمار امری حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه