تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1393
یک استراتژی غیر سمی برای درمان لوکمیا

  یک استراتژی غیر سمی برای درمان لوکمیا

در مطالعه ای در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد، مقایسه این که چگونه سلول های بنیادی خونی و سلول های لوکمیا مواد غذایی را مصرف می کنند نشان داد که سلول های سرطانی در مقایسه با همتایان طبیعی خود کمتر می تواند تغییر انرژی را تحمل می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این نتایج پیشنهاد می کند که راه هایی وجود دارد که متابولیسم لوکمیا را هدف قرار  می دهد و بنابراین سلول های سرطانی خواهند مرد و سایر سلول ها زنده خواهند ماند. ده ها سال است که مشخص شده است که سلول های سرطانی انرژی را به طریقی متفاوت از سلول های طبیعی مصرف می کنند. دکتر Scadden می گوید: ما بر این باور هستیم که ممکن است تفاوت های متابولیسمی بین سلول های بنیادی خونی و اخلاف اولیه آن ها  و هم چنین سلول های سرطانی باشد. به همین دلیل محققین تصمیم گرفتند که به نحوی منابع انرژی را دستکاری کنند که فقط روی سلول های سرطانی اثر بگذارند و مشکلی برای سلول های طبیعی ایجاد نکنند. محققین کار خود را با تست کردن سلول های بنیادی خونی و اخلاف آن ها یعنی سلول های پیش ساز خونی آغاز کردند. محققین روشی را که سلول ها مواد غذایی را جذب می کنند از دو طریق مدیفه کردند: یکی از طریق یک سوئیچ خاموش و روشن کردن گلوکز و دیگری از طریق تنظیمات ظریفی که موجب بالا یا پایین بردن گلوکز می شود. این محققین دریافتند که خاموش کردن سوئیچ گلوکز منجر به مرگ سلول های بنیادی می شود در حالی که بالا بردن حجم گلوکز، به طور بهتری روی تولید طبیعی انرژی در اخلاف این سلول ها اثر می گذارد. تفاوت جالبی بین این دو نوع سلول وجود دارد. این سلول ها عملکردهای بسیار متفاوتی دارند و هر کدام مواد غذایی را به صورت متفاوتی استفاده می کنند.

سپس این محققین ژن هایی را معرفی کردند که اختلال در آن ها منجر به این می شود که سلول های بنیادی خونی و اخلاف آن ها سرطانی شوند. آن ها این سلول های سرطانی را هم مانند همتایان طبیعی خود در معرض دستکاری های گلوکزی قرار دادند. آن ها دریافتند که بدون توجه به این که آن ها با چه سلولی کار را  شروع کرده اند، سلول های لوکمیایی به سوئیچ خاموش و روشن گلوکز و کم وزیاد کردن حجم حساس تر هستند. یکی از بزرگ ترین معضلات برای سرطان درمانی این است که داروهایی که منجر به کشتن سلول های سرطانی می شوند برای سلول های طبیعی نیز سمی هستند. در این مطالعه، محققین راهی را برای افتراق حساسیت سلول های طبیعی و سرطانی بدخیم یافته اند که می تواند کاربرد درمانی بالقوه ای داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه