تاریخ انتشار: یکشنبه 31 اردیبهشت 1391
ژن های موثر بر صفاتی مانند کنترل رفتار و قابلیت معاشرت با دیگران

  ژن های موثر بر صفاتی مانند کنترل رفتار و قابلیت معاشرت با دیگران

یک مطالعه جدید نشان داده است که برخی از صفات مانند کنترل رفتار، قابل معاشرت بودن و قدرت تصمیم گیری، ممکن است تا حد زیادی تحت تاثیر ژن ها باشد. درمطالعه بر روی بیش از 800 دوقلو مشخص شد که در شکل دادن صفات کلیدی، ژنتیک بیشتر از محیط خانه و اجتماع موثر است.

امتیاز: Article Rating

گزارش بنیان به نقل از medindia.net؛ روانشناسان دانشگاه ادینبورگ، که این مطالعه را انجام  دادند، می گویند که ژنها با تاثیربر روی صفات، به خوبی می توانند کلیدی برای میزان موفقیت یک فرد باشند.
Timothy Bates ، استاد فلسفه، روانشناسی و علوم زبان دردانشگاه ادینبورگ گفت که تاثیر ژنتیکی بر روی حس کنترل رفتار شخص ، بیشترین بود.
مطالعه دوقلوها در آمریکا - اکثر سالمندان 50 ساله یا بیشتر بودند – شامل استفاده از یک سری سوالات در مورد چگونه درک آنها ازخود و دیگران بود. پرسش ها یی مثل: "آیا شما توسط افرادی با عقاید قوی تحت تاثیر قرارمی گیرید؟" و "آیا شما از دستاوردهای خود درزندگی ناامید هستید؟
نتایج به دست آمده سپس با توجه به مقیاس رفاه روانی Ryff که این ویژگی ها را ارزیابی و استاندارد سازی می کند، اندازه گیری شد. محققان دریافتند که دوقلوهای همسان، با DNA دقیقا یکسان، در مقایسه با دوقلوهای غیر یکسان دارای صفاتی مشترک هستند.
روانشناسان می گویند این یافته هامهم هستند چرا که نشان می دهند ارتباط ژنتیکی قوی تر، بیشتراز محیط خانواده و اجتماع درانتقال صفات نقش دارد. آنها دریافتند که ژن ها برحس یک فرد ازیک هدف، چگونگی ارتباط اوبا مردم و توانایی او برای ادامه یادگیری و پیشرفت، تاثیر دارند.
Bates گفت: "چرا به نظر می رسد برخی از افراد دارای توانایی مدیریت زندگی خود، دارای روابط  خوب و تلاش برای رسیدن به اهداف خود هستند در حالی که دیگران اینگونه نیستند؟
"پیش از این، ایده غالب مردم درمورد آنچه که رفاه روانی را تحت تاثیر قرارمی دهد نقش خانواده و محیط بیرون خانه بود. با این حال، این کار تاثیر بسیار قوی تر ژنتیک را برجسته ساخت."

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه