تاریخ انتشار: دوشنبه 01 خرداد 1391
شناسایی دارویی جدید علیه انگل اسهال خونی

  شناسایی دارویی جدید علیه انگل اسهال خونی

تحقیق انجام شده توسط یک گروه مشترک از دانشمندان دانشگاه UC در دانشکده پزشکی سان دیگو ، منجر به شناسایی دارویی شد که بر انتآمبا هیستولیتیکا موثراست. این انگل باعث اسهال خونی آمیبی و آبسه کبدی شده و عامل مرگ بیش از 70،000 نفر در سراسر جهان درهرسال است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ این تیم تحقیقاتی با استفاده ازغربالگری داروهای تولید شده ، دریافت که auranofin ( یک داروی تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای آرتریت روماتوئید در25 سال پیش) درهدف قرار دادن یک آنزیم  که ازانگل amebae  در برابرحمله اکسیژن محافظت می کند، بسیار موثراست .
انتامبا هیستولیتیکا یک انگل تک یاخته ای روده است که باعث اسهال آمیبی در انسان شده و چهارمین علت عمده مرگ و میر ناشی ازانگل های تک یاخته ای است. درمان فعلی آن متکی به مترونیدازول است، که دارای عوارض جانبی است و مقاومت بالقوه آن در برابراین دارو یک نگرانی رو به افزایش است.
 دکتر Sharon L. Reed رهبر این مطالعه گفت: از آنجا که auranofin در حال حاضر توسط FDA برای استفاده در انسان تایید شده است، ما را از تولید پرهزینه آن نجات می دهد. در مطالعات ما بر روی مدلهای حیوانی، auranofin ده ها بار قوی تر از مترونیدازول در برابر این انگل است. "
در یک مدل موشی کولیت امیبی و مدل همستر آبسه کبدی ، این دارو به طور قابل توجهی موجب کاهش تعداد انگل، آسیب ناشی از التهاب و اندازه آبسه کبدی شد.
Reed گفت:"این یک استفاده جدید ازیک داروی قدیمی است که نشان دهنده درمان امیدوار کننده ای برای یک تهدید عمده بهداشتی است و مردم سراسر جهان می توانند ازآن بهره مند شوند .
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه