تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 خرداد 1391
بانک سلول های بنیادی خانوادگی کرایو سیو- Cryo-Save

  بانک سلول های بنیادی خانوادگی کرایو سیو- Cryo-Save

بانک سلول های بنیادی کرایو-سیو (Cryo-Save) فعالیت خود را از سال 2000 میلادی با ذخیره سازی اولین نمونه خون بند ناف آغاز کرد و توانسته است به عنوان یکی از بزرگترین بانک های سلول های بنیادی خانوادگی در دنیا معرفی معرفی شود.
امتیاز: Article Rating
این شرکت در حال حاضر توانسته 200 هزار نمونه از سلول های بنیادی خونی و چربی در سطح دنیا را برای خانواده های متقاضی ذخیره کند.
 این بانک در حال حاضر بیش از 40 دفتر در 40 کشور در  دنیا دارد و هم چنین نسبت به تاسیس و راه اندازی پروسه جداسازی سلول های بنیادی در برخی از کشور ها مانند بلژیک، امارات متحده، آلمان، هند، فرانسه و آفریقای جنوبی اقدام کرده است.
این بانک درزمینه نگهداری محصولات زیر جهت ذخیره سازی برای خانواده ها فعالیت می کند:
-    سلول های بنیادی خون بند ناف بدست آمده از خون محیطی بند ناف
-    سلول های مزانشیمال بدست آمده از خون محیطی بند ناف
-    سلول های بنیادی مزانشیمال بدست آمده از بافت چربی
این شرکت رمز موفقیت خود را در عوامل مختلفی مانند بکارگیری نیروی انسانی متخصص، همکاری با بیش از 20 پزشک و همینطور رعایت کردن الزامات استاندارد کشور خود و همین طور بهره گیری از الزامات استاندارد های داوطلبانه ISO9001:2008 و AABB می داند.
این بانک سلول های بنیادی نیز به عنوان یکی از اعضای بانک خون بند ناف اروپا (Eurocord) مطرح است. بانک خون بند ناف اروپا یک موسسه غیر انتفاعی خون بند ناف خانوادگی است که در سال 2009 تاسیس شد و وظیفه آن نظارت بر فعالیت بانک های خون بند ناف اروپا و ابلاغ آخرین قوانین و مقررات در زمینه نگهداری سلول های بنیادی خون بند ناف است.
یکی دیگر از فعالیت های جالب این بانک، جمع آوری سلول های بنیادی بدست آمده از بافت چربی است. این نوع سلول ها از انواع سلول های بنیادی بالغین است که در صورت نیاز می توان در جراحی های پلاستیک از آن استفاده کرد.
این بانک سلول های بنیادی، همزمان خدمات بانک عمومی خون بند ناف را نیز به خانواده هایی که مایل به اهدا هستند،  انجا می دهد و در این صورت هیچ هزینه ایی از سوی اهداء کننده دریافت نمی شود.
هزینه خدمات بانک خون بند ناف خانوادگی Cryo Save در دو نوبت از متقاضیان اخذ می شود.  مبلغ اولیه قبل از تولد و به مقدار 210 یورو  است و مابقی که بعد از تولد نوزاد، انجام آزمایشات و ذخیره سازی موفق اخذ می شود  1775 یورو است .
باید گفت در کل مبلغ 1985 یورو برای ذخیره سازی خون بندناف برای مدت زمان 20 سال از خانواده دریافت می شود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه