(آرشیو ماه خرداد 1399)
چه عواملی موجب حفاظت سلامت روده می شوند؟
محققین در انستیتو فرانسیس کریم دو ژن را شناسایی کرده اند که تمایز سلول های بنیادی در روده کوچک را تنظیم می کنند و دیدگاه ارزشمندی را در مورد نحوه تکوین بدن و حفظ سلامت روده ارائه می دهند.
شنبه، 31 خرداد 1399 - 15:32
استفاده از ژن های جهنده برای تولید نورون در شرایط آزمایشگاهی
فرایند تولید سلول های مغزی دارای عملکرد در ظروف آزمایشگاهی نیازمند فعال سازی دقیق عناصر ژنتیکی خودخواه موسوم به رتروترانسپوزون های LINE1 است. این یافته پژوهشگران مرکز تحقیقات KAUST می تواند منجر به درمانی بی خطرتر و موثرتری برای بیماری پارکینسون و سایر بیماری های مغزی شود.
شنبه، 31 خرداد 1399 - 15:15
هدایت مغناطیسی توانایی سلول های بنیادی برای درمان بیماری های ریوی مربوط به مشاغل را بهبود می بخشد
نتایج مطالعه ای جدید راهی را برای درمان یک بیماری ریوی خطرناک موسوم به سیلیکوزیس شغلی ارائه کرده است که میلیون ها کارگر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است.
شنبه، 31 خرداد 1399 - 15:00
تبدیل طحال به اندام های شبه کبدی در موش
تیمی از محققین مراکز تحقیقاتی مختلف چین ابزاری را برای تحریک طحال موش برای داشتن رفتار شبه کبدی ایجاد کرده اند. این امر می تواند گزینه های بیشتری برای پیوند در اختیار پزشکان و محققین قرار دهد.
شنبه، 31 خرداد 1399 - 14:25
راهی برای تقویت سلول های کشنده ذاتی(NK cells)
پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) و حذف یک ژن کلیدی توانسته اند سلول های کشنده ذاتی(NK cells، نوعی سلول ایمنی) را تولید کنند که به طور قابل ملاحظه ای فعالیت قوی تری برای مقابله با لوکمیا دارند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 - 13:28
ارائه مدلی سه بعدی از حمله قلبی در شرایط آزمایشگاهی
در آمریکا، هر 40 ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می شود و هنوز محققین نتوانسته اند مدلی ارائه دهند که آن چه طی حمله قلبی اتفاق می افتد را به طور کامل شبیه سازی کند.
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 - 13:09
شناسایی مکانیسمی تاثیرگذار بر روی کروموزوم X که می تواند منجر به درمان بیماری های نادر و شایع شود
محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) یک مکانیسم کلیدی در غیر فعال شدن کروموزوم X را شناسایی کرده اند که می تواند موجب ارائه سرنخ های جدید برای درمان برخی از اختلالات مادرزادی نادر شود.
پنجشنبه، 29 خرداد 1399 - 13:01
محرک های نانو سلول های بنیادی را در جهت ترمیم عضلات تقویت می کنند
در پزشکی بازساختی، یک درمان ایده آل برای بیمارانی که از مشکلات آسیب عضلانی ناشی از فقدان اکسیژن رنج می برند می تواند تزریق سلول های بنیادی خود فرد باشد.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 11:00
مکانیسم های اپی ژنتیکی تمایز سلول های خونی
به طور متوسط، بدن انسان حاوی بیش از 35 میلیارد سلول قرمز خونی است که تقریبا در هر ثانیه نزدیک به سه میلیون عدد از آن ها می میرند. اما هم زمان همین تعداد سلول قرمز خونی نیز تولید می شود.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 10:28
کارآزمایی بالینی که نشان دهنده توانایی یک محلول موضعی مبتنی بر سلول های بنیادی برای رشد مو است
نتایج یک کارآزمایی بالینی چاپ شده در نشریه نشان می دهد که چگونه یک محلول موضعی ساخته شده از سلول های بنیادی منجر به رشد مجدد مو در افرادی می شود که به نوع خاصی از طاسی مبتلا هستند.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 10:00
شناسایی تغییرات سلولی در روند ترمیم زخم های پوستی
محققین چهار وضعیت رونویسی جدید را در لایه قاعده ای اپیدرمی پوست شناسایی کرده اند که بخشی از فرایند هموستازی اپی درمی است و به میزان زیادی نقش سلول های بنیادی را در فرایند بهبودی پوست نشان می دهد.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 09:30
نقش سلول های بنیادی در تنظیم و بازسازی سلول های فولیکول مو
در مطالعه ای جدید پژوهشگران نشان داده اند که سلول های بنیادی می توانند روی بازسازی پوستی تاثیر گذار باشند و در این راستا یک ابزار هماهنگ سازی مولکولی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی از آن برای انتقال پیام در ریز محیط شان استفاده می کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 09:00
روشی برای کنترل فعالیت CAR T سل درمانی
در پژوهشی جدید محققین از CAR T سل های فعال شونده با نور آبی برای مبارزه با سرطان پوست استفاده کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 08:30
استفاده از سلول های بنیادی برای شبیه سازی حمله قلبی
حمله قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که یک لخته خون یکی از مهم‌ترین عروق کرونر را مسدود کند. قلب، نیازمند اکسیژن و مواد غذایی است و انسداد شریان های کرونری موجب می شود که عضلات سیگنال‌های استرس را تولید کنند که در نهایت سبب مرگ سلول‌های قلب می‌شود. این بدین معنی است که قلب نمی‌تواند به طور موثر پمپاژ کند که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود.
ﺳﻪشنبه، 27 خرداد 1399 - 08:00
راهی برای القای فرایند بازسازی در سلول های قلبی
زمانی که جنین در رحم قرار دارد، میتوکندری ها برای تولید انرژی به گلوکز وابسته هستند، اما بعد از تولد آن ها به مصرف اسیدهای چرب روی می آورند که در شیر مادر وجود دارند.
دوشنبه، 26 خرداد 1399 - 13:00
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه