تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اردیبهشت 1395
سلول های بنیادی و رشد مجدد اعصاب

  سلول های بنیادی و رشد مجدد اعصاب

محققین ایتالیایی پلیمر زیستی را طراحی کرده اند که رشد مجدد اعصاب کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، محققین از ترکیب سلول های بنیادی و یک پلیمر زیستی برای رشد اعصاب استفاده کرده اند و این می تواند امیدی برای افرادی باشد که به دلایلی دچار مشکل حرکتی در یک یا هر دو اندام حرکتی شده اند. این مطالعه در حال حاضر در مرحله تست های جانوری است. این محققین ایتالیایی در انستیتو مغز و اعصاب INSPE بودجه لازم برای انجام این مطالعه را از بیمارستان سن رافائل دریافت کرده است. در این مطالعه آن ها گزارش کرده اند که داربستی که به صورت استوانه ای و از جنس پلیمری زیست سازگار است(زیست پلاستیک) می تواند رشد سلول های عصبی را در جهت تبدیل شدن به عصب هدایت می کند و از طرف دیگر می تواند فاکتورهای رشد لازم برای این نورون ها را نیز فراهم کند. محققین قصد دارند از ماه آینده این داربست ها را روی 20 بیمار مبتلا به MS تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 09 خرداد,1395

پزشک مشاور

بهزادمحمدی@: <br />باسلام <br />نه متاسفانه به این دلیل که ترمیم سلول های عصبی تخریب شده به طور طبیعی دربدن به ندرت انجام می شود و تحقیقات آزمایشگاهی برای ایجاد سلول های عصبی عملکردی برای انواع بیماری هادرحال انجام است ولی برای سلول هایی که براثرتومورازبین رفته اند جایگزینی وجود نداردزیرا باید تومورمغزی فردبیمار درمان شود

دوشنبه, 20 اردیبهشت,1395

بهزادمحمدی

سلام آیا این روش درمان عصب خشک شده چشم هم میباشد لطفا به جیمیلم جوابش رو ارسال کنید.مادرم ده سال است که بخاطر عمل تومور مغزی نابینا شده اند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه