تاریخ انتشار: یکشنبه 30 شهریور 1393
دستیابی به موفقیت جهانی: مولکول جدید اجازه افزایش پیوند  سلول های بنیادی خون بند ناف را می دهد

  دستیابی به موفقیت جهانی: مولکول جدید اجازه افزایش پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف را می دهد

پژوهشگران دانشگاه مونترال خبر از کشف مولکول جدیدی داده اند که اجازه تکثیر سلول های بنیادی در یک واحد از خون بند ناف را می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،سلول های بنیادی موجود در خون بند ناف را می توان برای پیوند و با هدف درمان بسیاری از بیماری های مربوط به خون مانند لوکمیا، میلوما و لنفوما مورد استفاده قرار داد. برای بسیاری از بیماران این درمان آخرین راه حل خواهد بود.

طبق گفته محققین این کشف آن ها، این پتانسیل را دارد که تعداد سلول های بنیادی موجود در هر واحد از خون بند ناف را تا ده برابر افزایش دهد. علاوه براین، این مطلب بسیاری از مشکلات همراه با پیوند سلول های بنیادی را کاهش می دهد و برای بسیاری از بیماران غیر قفقازی که شناسایی یک اهدا کننده مطابق آن ها بسیار مشکل است، مفید خواهد بود. این مولکول UM171 نام دارد و مطالعات بالینی با استفاده از این مولکول در دانشگاه مونترال و ایجاد یک بیورآکتور جدید برای کشت این سلول های بنیادی به وسیله محققین دانشگاه تورنتو صورت گرفته است. طبق گفته این محققین ترکیب این مولکول و تکنولوژی بیورآکتورها به هزاران بیمار در سراسر دنیا این اجازه را می دهد که پیوندی مطمئن از سلول های بنیادی داشته باشند. استفاده از این سلول های بنیادی برای افرادی که به دلیل عدم اهداکننده مناسب نمی توانند پیوندی را دریافت کنند و هم چنین برای درمان بسیاری از انواع مختلف سرطان ها مفید خواهد بود. استفاده از این مولکول می تواند انقلابی را در درمان لوکمیا و سایر بیماری های خونی به پا کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه