تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مهر 1393
چگونه گلبول های سفید خون به وسیله سلول های بنیادی خون شکل می گیرند

  چگونه گلبول های سفید خون به وسیله سلول های بنیادی خون شکل می گیرند

برای اولین بار، کاتالوگی جامع از فاکتورهای رونویسی و پروتئین های دیگر ایجاد شده است که فرایندهای پیچیده ای که منجر به تشکیل انواع مختلف سلول های خونی می شود(مانند تشکیل سلول های سفید خون از سلول های بنیادی خون) را تنظیم می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicanewstoday، هدف این پروژه رمزگشایی اپی ژنوم بیش از 100 نوع سلول خونی مختلف است. درک پایه های مولکولی تمایز سلولی برای پیشرفت در پیوند و طب ترمیمی بسیار ضروری است. این مطالعه تحقیقاتی که به وسیلهChen و همکاران در دانشگاه کمبریج صورت گرفته است بر روی پیچیدگی تنظیم وقایع سرنوشت ساز(تشکیل سلول و رشد) تاکید دارد که جمعیت های سلولی بسیار نزدیک به سلول های پیش ساز خونی را تعیین می کند. محققین در این پروژه کشف کرده اند که RNA  طی رویداد های سرنوشت ساز مختلف به طرق مختلفی بریده و جایگزین(Cut and Paste) می شود و منجر به ایجاد پروتئین های مختلف مختص هر کدام از این مراحل می شود. این محققین می گویند که ما هزاران مکان جدید را کشف کرده ایم که RNA به روشی جایگزین پردازش می شود.

این کاتالوگ جدید و رایگان از مولکول های RNA در سلول های پیش ساز خونی، منبعی غنی برای محققین سراسر دنیا خواهد بود. در واقع این مطالعه ارزش بالایی برای مطالعاتی با هدف دستکاری سلول های بنیادی خون و اخلاف آن ها دارد و برای تکوین درمان هایی با پایه سلول درمانی بسیار حائز اهمیت است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه