تاریخ انتشار: دوشنبه 07 مهر 1393
استفاده از دارویی جدید که سلول های لوکمیایی را هدف قرار می دهد، وارد مطالعات بالینی شد

  استفاده از دارویی جدید که سلول های لوکمیایی را هدف قرار می دهد، وارد مطالعات بالینی شد

محققین دانشگاه کالیفرنیا شروع به انجام فاز اول مطالعات بالینی کرده اند که بی خطر بودن و کارایی یک آنتی بادی مونوکلونال جدید را برای بیماران مبتلا به لوکمیای لنفوسیتی مزمن(CLL) مورد ارزیابی قرار می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این آنتی بادی جدید پروتئین ROR1 را هدف قرار می دهد. این پروتئین به وسیله سلول های جنینی طی تکوین اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و سلول های سرطانی از این پروتئین برای رشد بیشتر و متاستاز بهره برداری می کنند که دلیل 90 درصد مرگ های وابسته به سرطان است.

از آن جایی که ROR1 به وسیله سلول های بالغ طبیعی بیان نمی شود، محققین براین باورند که این پروتئین می تواند بیومارکری عمومی برای سلول های سرطانی و بیومارکری ویژه برای سلول های بنیادی سرطانی باشد. همان طور که گفته شد از آن جایی که به نظر می رسد این پروتئین در رشد تومور و گسترش سرطان دخیل است، می تواند هدفی عالی برای درمان های ضد سرطان باشد. در این مطالعه از آنتی بادی cirmtuzumab(UC-961) استفاده شد. مطالعات قبلی در مدل های جانوری نشان داد که ROR1 به طور مشخصی روی لوکمیای لنفوسیتی مزمن و بسیاری از سرطان های مختلف دیگر مانندسینه، پانکراس و .. بیان می شود. در لوکمیای لنفوسیتی مزمن، ROR1 در ترکیب با برخی انکوژن های دیگر به عنوان یک تسریع کننده عمل می کنند و موجب رشد سریع تر و تهاجمی تر سرطان می شوند. آنتی بادی cirmtuzumab به وسیله محققین برای شش درمان مختلف علیه سلول های بنیادی سرطانی ساخته شد. هدف اولیه در فاز یک مطالعات بالینی ارزیابی این مطلب است که آیا cirmtuzumab می تواند عاملی مطمئن و قابل تحمل برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی در بیماران مبتلا به است یا خیر. این مطالعه شامل بیمارانی است که لوکمیای لنفوسیتی مزمن مجددا در آن ها عود کرده یا نسبت به درمان این بیماری مقاوم هستند. این بیماران هر 14 روز یکبار این آنتی بادی را به صورت درون وریدی دریافت می کنند. سپس این بیماران به طور منظم مونیتور خواهند شد و از نظر میزان کارایی و عوارض جانبی این آنتی بادی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه