تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 مهر 1393
ترکیب داربست فوق نازک با مواد زیست تخریب پذیر برای ایجاد استنت کرونری

  ترکیب داربست فوق نازک با مواد زیست تخریب پذیر برای ایجاد استنت کرونری

نسل جدیدی از استنت شریان کرونری که داربستی زیست تخریب پذیر را با یک دابست فوق نازک ترکیب می کند در بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونری، نتایج امیدوار کننده تری را در مقایسه با گلد استانداردهای رایج نشان می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، استنت های شریان کرونری داربست های فلزی هستند که درون شریان های کوچک تامین کننده خون قلب قرار داده می شوند تا مانع از انسداد این عروق شوند. برای بیش از یک دهه این استنت ها به نحوی با داروهایی پوشیده می شدند که مانع از بلوک شدن مجدد شریان ها شوند. استنت های پوشیده با این داروها با پلیمرهای غیر زیست تخریب پذیر پوشیده شده بودند و از جنس فولاد ضد زنگ ضخیم بودند(هر دو ویژگی موجب مشکلات دیگری می شود). برخلاف آن، استنت های تجربی پلیمرهای زیستت تخریب پذیر و لایه ای فوق نازک از کبالت کرومیوم را ترکیب می کنند.

افراد شرکت کننده در این مطالعه مبتلا به بیماری شریان کرونری بودند و به صورت رندوم یا استنت تجربی یا استنت استاندارد را دریافت کردند. این افراد برای 12 ماه تحت نظر گرفته شدند. نقطه پایان این مطالعه ترکیبی از علایم مرگ قلبی، ایجاد انسداد مجدد در عروق تیمار شده، احتیاج به رگزایی مجدد در شریان درمان شده طی دوره مطالعه خواهد بود.

نتایج نشان داد این استنت طراحی شده  از نظر نتایج درمانی با استنت های قبلی قابل مقایسه است و به طور بی خطرتر و موثرتری عمل می کند. در گروهی از بیماران که حمله قلبی رخ داد، این استنت تجربی در مقایسه با استنت های قبلی ارجحیت داشت به نحوی که آن چه به عنوان نقطه پایانی بر عملکرد این استنت ها گفتیم برای این استنت تجربی 3.8درصد در مقایسه با 8.7درصد سایر استنت ها بود. ابن محققین امیدوار هستند که بزودی با مدیفیکاسیون های بیشتر این استنت ها را به صورت تجاری درآورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه