تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1393
روش جدیدی برای ترمیم قلب با استفاده از بافت آمنیوتیک

  روش جدیدی برای ترمیم قلب با استفاده از بافت آمنیوتیک

جراحان دانشگاه آریزونا به دنبال چگونگی استفاده از بافت آمنیوتیک با ویژگی های ضد التهابی و ضد اسکار برای مهار مشکلات بعد از جراحی قلب است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این کارآزمایی بالینی جدید محققین این دانشگاه بافت جفت انسانی را برای کمک به بهبود زخم بعد از جراحی استفاده می کنند. دکتر Khalpey که یک جراح قلب است از سال گذشته بافت آمنیوتیک را که دارای اثرات ضد التهابی و ضد اسکار قوی است برای قلب انسان استفاده کرده است. وی اولین فردی است که این تکنیک را مورد استفاده قرار داده است و آن طور که وی می گوید به نظر می رسد این بافت می تواند به طور معناداری خطر مشکلات بعد از جراحی های قلبی مانند فیبریلاسیون دهلیزی یا ریتم های قلبی غیر طبیعی را کاهش می دهد. بین 27 تا 40 درصد بیمارانی که متحمل جراحی قلبی می شوند فیبریلاسیون های دهلیزی ایجاد می شود که جریان خون را کاهش می دهد و خطر حملات قلبی و سایر اختلالات را افزایش می دهد و بی نظمی های ریتمی قلبی نیز معمولا سه تا شش روز بعد از جراحی شروع می شود. در تلاش برای کاهش التهاب و به موجب آن کاهش خطر فیبریلاسیون دهلیزی، این محققین از تکه ای از غشای آمنیوتیک برای ناحیه ای که جراحی قلبی صورت می گیرد استفاده کرد. این تکه از لایه داخلی جفت ساخته شده است که خون و مواد غذایی لازم را برای نوزاد درون رحم تامین می کند و غنی از پروتئین های ضد التهابی است. نتایج بالینی اولیه نشان می دهد که این تکه آمنیوتیکی ممکن است خطر فیبریلاسیون دهلیزی بعد از جراحی را به کمتر از ده درصد کاهش دهد. این تکه آمنیوتیکی که زیست تخریب پذیر است و همین طور که بیمار بهبود می یابد حل می شود به مهار ایجاد بافت اسکار کمک می کند و در نتیجه احتیاج به جراحی های بیشتر نیست.

این بافت آمنیوتیک از خانم هایی به دست می آید که متحمل عمل سزارین شده اند و از آن جایی که این بافت پاسخ آنتی بادی قوی را تحریک نمی کند احتیاج به داروهای سرکوب کننده ایمنی نیز نیست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه