تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 مهر 1393
چرا سرما موجب حملات آسمی می شود؟

  چرا سرما موجب حملات آسمی می شود؟

آمار سازمان سلامت جهانی نشان می دهد که حدود 235 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند. حدود 80 تا 90 درصد حملات آسمی به دلیل عفونت مجاری تنفسی است که به وسیله rhinoviruses ایجاد می شود که دلیل اصلی سرماخوردگی های معمول نیز هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، مشخص نیست که چگونه یک عفونت رینوویروسی موجب شروع التهاب هایی می شود که خود عامل حملات آسمی است. برای پاسخ به این سوال، محققین سلول های گرفته شده از ریه افراد مبتلا به آسم و افراد سالم داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند که زمانی که سلول های ریوی به رینوویروس ها آلوده می شوند، سلول های این افراد مبتلا به آسم بیش از ده برابر افراد سالم سیتوکین اینترلوکین-25 را تولید می کند. مطالعات بیشتری که با آلوده کردن هر دو گروه با رینوویروس صورت گرفت و پاسخ آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت نشان داد که افراد مبتلا به آسم در مقایسه با افراد سالم، دارای سطح بالاتری از اینترلوکین-25 در ترشحات بینی خود هستند.

از طرف دیگر مطالعات حیوانی نشان داد که افزایش پاسخ اینترلوکین-25 همراه با افزایش سطح سایر سیتوکین ها است. آنها دریافتند که این آبشار مولکولی در واقع عامل ایجاد پاسخ ایمنی نوع2 است. این نتایج نشان می دهد که داروهایی که اینترلوکین-25 را در انسان مورد حمله قرار می دهند می توانند پایه ای برای درمان های آسمی باشند. گام بعدی در این مطالعات بلوک کردن اینترلوکین-25 در انسان و بررسی سایر مسیرهایی است که ممکن است منجر به حملات آسمی شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه