تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 آبان 1393
یافته های مولکولی جدید می تواند به توقف گسترش سرطان پروستات کمک کند

  یافته های مولکولی جدید می تواند به توقف گسترش سرطان پروستات کمک کند

محققین براین باورند که درمانی جدید که در مورد موش ها موثر بوده است می تواند رشد تومور را در بیمارن مبتلا به سرطان پروستات متوقف کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، تحقیقی پیش گامانه در دانشگاه بریستول نشان می دهد که ترکیبی خاص می تواند فعالیت مولکولی را متوقف کند  که برای چگونگی تشکیل عروق خونی بوسیله تومورها ضروری است. این عروق برای بقا وتکثیر سلول های سرطانی ضروری هستند. این یافته ها نشان می دهد که هدف قرار دادن مولکولی به نام SRPK1 می تواند مانع از پیشرفت سرطان پروستات شود. این پروتئین نقش حیاتی در فرایند آنژیوژنز دارد که برای تغذیه سلول های توموری حائز اهمیت است.

این فرایند به طور عمده به وسیله VEGF تنظیم می شود که می تواند تشکیل عروق را بسته به چگونگی کنترل ژن به وسیله فرایند سلولی alternative splicing فعال یا مهار کند. آنالیز نمونه های سرطان پروستات انسانی نشان داده است که بیان SRPK1 با تهاجمی شدن سلول های سرطانی افزایش می یابد. این محققین می گویند که مهار فعالیت SRPK1 می تواند پیشرفت سرطان را متوقف کند. در واقع آن ها در این مطالعه نشان داده اند که با کاهش سطوح SRPK1 در سلول های سرطانی پروستات یا تومورهای پیوند شده به موش، قادر خواهیم بود که اسپلایسینگ VEGF را سوئیچ کرده و رگزایی و رشد تومور را مهار کنیم. این محققین دارویی به نام SPHINX طراحی کرده اند که به طور ویژه فعالیت SRPK1 را مهار می کند و موجب کاهش رشد تومور در مدل موشی سرطان پروستات می شود. این محققین می گویند که اگرچه این مطالعه در ابتدای راه قرار دارد اما در آینده ای نزدیک شاهد کاربرد بالینی یافته های این مطالعه در مورد انسان خواهیم بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه