تاریخ انتشار: دوشنبه 05 تیر 1391
كمبود « دفروكسامين» بیماران تالاسمی را در معرض خطر قرار داد

  كمبود « دفروكسامين» بیماران تالاسمی را در معرض خطر قرار داد

دبير انجمن تالاسمي ايران در نمابري با اشاره به كمبود شديد داروي تزريقي دفروكسامين در بازار دارويي ايران گفت: در صورت تداوم اين وضعيت، عواقب جبران ناپذير در انتظار بيماران تالاسمي خواهد بود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، محمدرضا مشهدي اعلام كرد: كارشناسان انجمن تالاسمي ايران با توجه به ظرفيت‌هاي محدود توليد كنندگان داخلي و سياست شركت واردكننده مبني بر گرايش بيشتر به داروهاي خوراكي در ابتداي سال مشكلات را پيش بيني و به اطلاع مديران دارويي كشور رسانده بود، عليرغم همراهي مديران دارويي با نظر انجمن تالاسمي ايران، مقاومت غيركارشناسي برخي از پزشكان مشاور معاونت سلامت مانع از به ثمر رسيدن نظرات انجمن تالاسمي و معاونت دارويي شد.

دبير انجمن تالاسمي ايران افزود: تاكيد برخي از پزشكان بر اولويت مصرف داروي تزريقي با ظرفيت توليد و توزيع دفروكسامين در كشور مطابقت ندارد و متاسفانه شرايط را براي بيماران تالاسمي دشوار كرده است.

مشهدي ضمن انتقاد از روش تصميم گيري در معاونت سلامت و عدم مشورت با اگاهان و كارشناسان آشنا به توليد و توزيع داروهاي تالاسمي اعلام كرد اگر چاره‌اي انديشيده نشود تا پايان سال كمبود داروي تزريقي مشكلات فراواني را پيش پاي بيماران قرار خواهد داد.

وي در پايان اعلام كرد توزيع داروهاي خوراكي بويژه اكسجيد هم در ماه اخير با مشكلاتي مواجه شد كه اميد است ظرف هفته جاري اين مشكلات برطرف شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه