تاریخ انتشار: پنجشنبه 08 تیر 1391
از هر 10 هزار نفر یکي به هموفیلی نوع «آ» مبتلا می‌شود

  از هر 10 هزار نفر یکي به هموفیلی نوع «آ» مبتلا می‌شود

یک متخصص بیماری های خونی گفت: از هر 10 هزار نفر یک نفر به هموفیلی نوع آ و از هر پنج هزار نفر یک نفر به نوع بی مبتلا می‌شود.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر محمد رضا منقچی گفت: این بیماران به فاکتورهای انعقادی نیاز دارند که این فاکتور ها از پلاسمای افراد سالم گرفته می شود یا در آزمایشگاه ساخته می شود.

ريیس درمانگاه هموفیلی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به علت اصلی ابتلا به بیماری هموفیلی بیان کرد: بیماری هموفیلی یک بیماری ارثی نادر است که به دلیل نقص در کروموزوم ایکس رخ می دهد.

این متخصص بیماری های خونی با اشاره به تاثیر جنسیت در بروز هموفيلي اظهار کرد: این بیماری مخصوص مردان است و زنان کمتر به این بیماری مبتلا می شوند. زنان تنها ناقل این بیماری هستند و ژن این بیماری را منتقل می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بیماران هموفیلی که به دو نوع آ و بی تقسیم می شوند متوقف شدن خونریزی با تاخیر صورت می گیرد و تا زمانی که فاکتور های خونی لازم به بدنشان نرسد متوقف نمی شود.

 تزریق فاکتورها در ایران به صورت تزریق پیشگیرانه وجود ندارد

ريیس درمانگاه هموفیلی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به انواع تزریق هایی که در مورد بیماران هموفیلی صورت می گیرد، گفت: تزریق فاکتور ها به این بیماران به دو صورت، تزریق بلافاصله بعد از خونریزی (آندیمند) و تزریق پیشگیرانه ( هفته ای دو نوبت) که سطح فاکتورها را بالا و در حد تعادل نگه می دارد، وجود دارد. 95 درصد بیماران هموفیلی از درمان نوع اول که تزریق بلافاصله بعد از خونریزی است بهره می برند.

منقچی درباره درمان پیشگیرانه گفت: اگر درمان پیشگیرانه در مورد بیماران هموفیلی صورت بگیرد، تنها نیمی از آنها می توانند فاکتور ها را دریافت کنند و درصد بالایی از افراد نمی توانند پلاسمای لازم را داشته باشند و این مقدار فاکتور برای بیماران هموفیلی کافی نیست.

آمپول متادون، پتادین و مورفین داروهای کمک درمانی هستند

این متخصص بیماری‌های خونی در مورد درمان های کمکی اظهار داشت: بیماران هموفیلی برای تسکین درد خود از داروهای متادون، مورفین و پتدین استفاده می کنند که اگر مصرف فقط در هنگام درد داشتن باشد، اعتیادی را به وجود نمی آورد.

ريیس درمانگاه هموفیلی بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به حضور این بیماران در جامعه گفت: این بیماران تقریبا می توانند شبیه مردم عادی باشند و در جامعه زندگی عادی داشته باشند و البته امید به زندگی در این افراد بسیار افزایش یافته است.

منقچی در پایان توصیه کرد: این بیماران باید از مفاصل خود به دقت مراقبت کنند و حتما تعدادی فاکتور خونی در منزل داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه