تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1393
کشف های ژنی نشان می دهد که چگونه سلول های بنیادی فعال می شوند تا به سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت کمک کنند

  کشف های ژنی نشان می دهد که چگونه سلول های بنیادی فعال می شوند تا به سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت کمک کنند

محققین UCLA نشان داده اند که دو ژن که پیش از این نقش آن ها در سیستم ایمنی شناخته نشده بودند نقش مهمی در چگونه فعال شدن سلول های بنیادی پیش ساز برای مبارزه با عفونت بازی می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این کشف می تواند به درک بهتر نقش سلول های پیش ساز در پاسخ سیستم ایمنی کمک کند و منجر به ایجاد درمان های موثرتر برای بسیاری از بیماری ها شود. سلول های پیش ساز حدواسط بین سلول های بنیادی و سلول های کاملا تمایز یافته هستند و این فرایند بلوغ که تمایز نامیده می شود به وسیله محیط اصلی این سلول های پیش ساز که نیچ نامیده می شود تعیین می شود. بسیاری از این سلول های پیش ساز در یک مرحله خاموش به سر می برند و آماده هستند تا در پاسخ به چالش های ایمنی مانند استرس، عفونت و بیماری تمایز یابند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که سلول های پیش ساز نیاز به سیگنال هایی دارند که آن ها را به منظور تمایز فعال می کند. در این مطالعه این محققین روی دو ژن که پیش از این در سلول های بنیادی شناسایی شده بودند اما در سیستم خونی شناسایی نشده بودند و Yorkie و Scalloped نام داشتند فوکوس کردند  ودریافتند که آن ها در نوعی سلول های جدیدا شناسایی شده به نام سلول های تخصصی کننده رده ای مورد نیاز هستند. این سلول ها لزوما به عنوان سوئیچی عمل می کنند که سیگنال های لازم را به سلول های پیش ساز می فرستند. مطالعه بیشتر نشان داد که زمانی که سلول های پیش ساز این سیگنال ها را دریافت نمی کنند، مگس سرگه قادر به سخت سلول های بالغ برای مبارزه با عفونت نیست. این نشان می دهد که توانایی سیستم خونی در مبارزه با عفونت و سایر عوامل بیماری زا مستقیما به سیگنال های فرستاده شده به وسیله این سلول های جدیدا شناسایی شده بستگی دارد. زیبایی این مطالعه این است که ما اینک سیستمی را در اختیار داریم  که نشان می دهد که چگونه یک سلول سیگنال دهنده این دو ژن را که قبلا در سیستم خونی شناسایی نشده بودند مورد استفاده قرار می دهند تا سلول های خاصی را بسازند. این می تواند در نهایت به این سوال جواب دهد که چگونه بدن ما می داند که چگونه سلول های خاصی را به بسازد که می توانند با عفونت مبارزه کنند. محققین امیدوارند که بتواند این ژن ها را فراتر از دروزوفیلا و در مورد مدل های پستاندار مورد آزمون قرار دهند.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه