تاریخ انتشار: شنبه 10 تیر 1391
پیشرفت در درمان بیماری هانتینگتون

  پیشرفت در درمان بیماری هانتینگتون

دکتر وکسلر می گوید: "هنگامی که ژن غیر طبیعی عامل HD در سال 1993 شناسایی شد، بسیاری از ما تصور می کردیم که به درمان و یا حداقل یک درمان موثربرای این بیماری نزدیک شده ایم ، اما این رویا محقق نشد. اما در صورتی که تاریخچه HD بتواند سرنخی برای آینده فراهم کند، نشان می دهد که تغییر همیشه به تدریج اتفاق نمی افتد و گاهی این اتفاق سریع و به باور من امیدوارکننده است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medindia.net،  از زمان کشف مارکر ژنتیکی بیماری هانتینگتون (HD) در سال 1983، درک ما از علل و مکانیسم این بیماری با سرعت چشمگیری افزایش یافته است. درمراسم تحلیف مجله Journal of Huntington's Disease آلیس وکسلر، نقاط عطف مهمی را در مورد درمان این بیماری بازگو کرد. او دکترا، متخصص بیماری هانتینگتون، نویسنده و محقق مرکز مطالعات زنان UCLA می باشد.
 
دکتر وکسلر می گوید: "هنگامی که ژن غیر طبیعی عامل HD در سال 1993 شناسایی شد، بسیاری از ما تصور می کردیم که به درمان و یا حداقل یک درمان موثربرای این بیماری نزدیک شده ایم ، اما این  رویا محقق نشد. اما در صورتی که تاریخچه HD بتواند سرنخی برای آینده فراهم کند، نشان می دهد که تغییر همیشه به تدریج اتفاق نمی افتد و گاهی این اتفاق سریع و به باور من امیدوارکننده است.

دکتر وکسلر می گوید: اگر چه مطالعات بالینی HD به اواسط قرن 19 تا اواخر 1960 برمی گردد، پزشکان چیز زیادی ازآن نمی دانستند. پزشکانی که نمی توانستند درمان موثری ارائه دهند و خانواده های مبتلا به این بیماری سخت می کوشیدند که آن را پنهان کنند. ناگهان در 1960 این روند شروع به تغییر کرد. حمایت مدافعین خانواده های HD و تلاش های یک شبکه بین المللی ازمتخصصین مغز و اعصاب برای بررسی این بیماری، شروع به اثر کرد.
 مارکر ژنتیکی HD در سال 1983 کشف شد و تحقیقات بر روی  HD شدت یافت وبه نقطه عطف خود درسال 1993رسید، زمانی که کشف ناهنجاری ژنتیکی عامل HD ایجاد مجموعه ای از مدل های جدید و روش های تجربی را امکان پذیر ساخت. از آن زمان به بعد، دانشمندان انواع مدل های حیوانی و سلولی جدید را ایجاد کردند. متغیرهای ژنتیکی بالقوه را شناسایی و جنبه های بسیاری از اختلال عصبی  را روشن کردند. آنها همچنین روش های خاموش کردن ژن و دیگراستراتژی های درمانی جدید را در انواع مختلف مدل های حیوانی مورد آزمایش قرار دادند.
 دکتر وکسلر می افزاید: برای خانواده های مبتلا به HD ، این مداخلات نمی تواند به زودی و به اندازه کافی تاثیر داشته باشد ، اما حجم پژوهش ها در دهه گذشته بطور فوق العاده ای افزایش یافته است و پژوهش ها در خصوص این بیماری در حال نزدیک ترشدن به فاز درمانی است. راه اندازی مجله بیماری هانتینگتون منبع جدیدی را برای درمان این بیماری دشوار فراهم می کند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه