تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1391
ارتباط سندرم Myelodysplastic  ((MDS با سلول های بنیادی غیر طبیعی شناسایی شد

  ارتباط سندرم Myelodysplastic ((MDS با سلول های بنیادی غیر طبیعی شناسایی شد

محققان دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین دانشگاه Yeshiva نشان دادند که سلول های بنیادی غیرطبیعی مغز استخوان سبب توسعه سندرم myelodysplastic ((MDS می شوند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از redorbit.com،این نوعی بیماری خونی خطرناک شایع درمیان افراد سالمند است که می تواند به لوسمی حاد تبدیل شود. این یافته ها می تواند منجر به درمان های هدفمند علیه MDS و جلوگیری از سرطان های ناشی ازMDS شود.
Amit Verma نویسنده ارشد این مطالعه گفت: محققان احتمال می دادند که MDS یک بیماری سلول های بنیادی باشد، ولی ما در نهایت آن را ثابت کردیم. ما متوجه شدیم که حتی پس از درمان های معمول MDS، سلول های بنیادی غیر طبیعی درمغز استخوان باقی می مانند. بنابراین، اگر چه بیمار ممکن است بهبود یابد، اما سلول های بنیادی  آنها از بین نمی روند و این بیماری به ناچار باز خواهد گشت. بر اساس یافته های ما، این کاملا واضح است که ما باید سلول های بنیادی غیر طبیعی را به منظور بهبود میزان درمان ازبین ببریم.
MDS، ازدسته بیماری های علاج ناپذیراست که بر مغز استخوان تاثیر گذاشته و سبب کاهش سلول های خونی می شود. در حالی که برخی از اشکال خفیف  MDSبه راحتی مدیریت می شوند، حدود 25 تا  30 درصد موارد آن، به یک بیماری تهاجمی به نام لوسمی میلوئید حاد تبدیل می شوند. هر ساله، حدود 10،000 تا 15،000 نفر در ایالات متحده با MDS، تشخیص داده می شوند.
اغلب موارد MDS در افراد بالای 60 سال رخ می دهد، اما این بیماری می تواند درهر سنی رخ داده  و در مردان نسبت به زنان شایع تر است.علایم آن به طورگسترده ای متفاوت و اعم از کم خونی، عفونت ها، تب و خونریزی می باشد. درمان معمول آن شامل داروهای شیمی درمانی برای از بین بردن سلولهای خونی غیرطبیعی به علاوه مراقبت های حمایتی مانند انتقال خون است.
در مطالعه حاضر،  محققان سلول های بنیادی وسلول های پیش ساز مغز استخوان 16 بیمارمبتلا به انواع مختلف MDS و 17 فرد سالم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
آنالیز گسترده ژنومی،  تغییرات ژنتیکی و اپی ژنتیکی سلول های بنیادی و پیش ساز بیماران مبتلا به MDS را آشکارکرده وبا سلول های گرفته شده از افراد سالم مقایسه شد. اختلالات ژنومی در بیماران مبتلا به انواع MDS  بیشتربیان شد که نشان دهنده کشنده تر بودن آنها نسبت به  افراد سالم است.
محققان می گویند: مطالعه ما امید های تازه ای را مبنی بر درمان موثر MDSبا روش های درمانی که به طور خاص ژن های معیوب را در سلول های بنیادی و پیش ساز هدف قرار می دهند،ارائه می دهد. علاوه بر این، یافته های ما می تواند به تشخیص حداقل بیماری باقی مانده در بیماران طی مرحله بهبود کمک کرده و سبب درمان دائم فرد شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه