تاریخ انتشار: شنبه 17 تیر 1391
درمان سیروز کبدی با سلول های بنیادی خون بندناف

  درمان سیروز کبدی با سلول های بنیادی خون بندناف

دراین مطالعه ، سلول های بنیادی خون بندناف به یک زن 58 ساله مبتلا به PBC پیوند شد. یک هفته پس از تکمیل دوبار پیوند سلول های بنیادی،هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده و بهبود درعملکرد کبدی و وضعیت عمومی بیمار مشاهده شد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از PRNewswire، تحقیقات جدید انجام شده توسط شرکت بیوتکنولوژی Beike در دو بیمارستان چین نشان می دهد عملکرد کبدی در بیماران مبتلا به سیروز صفراوی اولیه (PBC) توسط سلول های بنیادی مشتق از خون بندناف بهبود یافت. محققان اشاره کردند که آزمایش های بالینی بیشتری قبل ازاینکه سلولهای بنیادی بتواند تبدیل به یک درمان پذیرفته شده برای سیروز کبدی شود، لازم است.
پروفسور Jin-hui Yang ، مدیر گروه کبد اظهار داشت: "با توجه به شدت سیروز کبدی و شرایط مرتبط با آن و تعداد محدود گزینه های موجود برای درمان کسانی که از این بیماری رنج می برند، این یافته ها نشان دهنده دستیابی به موفقیتی قابل توجه و مهم است. "
PBC ، بیماری کبدی مزمن و پیشرونده ای است که در نهایت منجر به فیبروز و سیروز کبدی می شود. این بیماری بر 1 نفر از هر 1000 زن بالای سن 40 سالگی تاثیرمی گذارد. تقریبا یک سوم کسانی که از PBC و شرایط مرتبط با آن رنج می برند به  درمان با  Ursodeoxycholic acid (UDCA) که در حال حاضر تنها داروی استاندارد مورد تایید  FDA است، پاسخ مناسبی نشان نمی دهند. بسیاری از این بیماران در نهایت نیازمند پیوند کبد هستند.
دکتر Sean Hu رئیس Beike، اظهار داشت: با تحقیقات درحال رشد مبنی براثربخشی سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف در درمان طیف گسترده ای از بیماری های مزمن، این مطالعه نقطه عطفی در تلاش برای به رسمیت شناختن طب ترمیمی به عنوان یک گزینه درمانی مناسب است. ما مشتاقانه در انتظار انجام آزمایش های بالینی جامع تر برای تایید نتایج مثبتی که بدست آوردیم، هستیم.
دراین مطالعه ، سلول های بنیادی خون بندناف به یک زن 58 ساله مبتلا به PBC پیوند شد. یک هفته پس از تکمیل دوبار پیوند سلول های بنیادی،هیچ عوارض جانبی مشاهده نشده و بهبود درعملکرد کبدی و وضعیت عمومی بیمار مشاهده شد. او پس از ترخیص از بیمارستان همچنان دو بار در روز UDCA دریافت می کرد. شش ماه پس از ترخیص او، پزشکان، بهبود مستمری در عملکرد کبدی و وضعیت کلی او مشاهده کردند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 20 آذر,1392

لیلا عرب

Afshin@ <br />در مرکز تحقیقات گوارش و بیماری های کبدی بیمارستان شریعتی طرح های تحقیقاتی در زمینه سلول درمانی در سیروز کبدی وجود دارد .اما چنانچه نیازمند پیوند هستید از طریق بیمارستان نمازی شیراز پی گیری بفرمائید.

ﺳﻪشنبه, 19 آذر,1392

افشین

خانم من مبتلا به این بیماری است ای کاش در ایران هم این عمل انجام میشد ایا مراکزی درایران وجود دارد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه