تاریخ انتشار: شنبه 17 تیر 1391
ریشه بیماری های التهابی كشف شد

  ریشه بیماری های التهابی كشف شد

دانشمندان ادعا می كنند ریشه اصلی بروز بیماری های التهابی را كشف كرده اند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، محققان داتشگاه ایست آنجلیا و مجریان این مطالعه می گویند ابر ثابتی از سلول های التهابی قوی را در اطراف سلول های مسئول بیماری هایی مانند ضخیم شدگی عروق و آرتریت روماتوئید را كشف كرده اند.

آنها امیدوار هستند یافته هایشان به ارایه درمان های جدیدی برای بیماری های التهابی مزمن منجر شود.

بیماری های قلبی و عروقی ناشی از ضخیم شدگی عروق و تصلب شرایین در حال افزایش است و سالانه 17 میلیون نفر در سراسر جهان بخاطر این بیماری جان خود را از دست می دهند. همچنین روماتوئید آرتریت نیز حدود 400 هزار نفر را فقط در انگلیس مبتلا كرده است.

دیلی اكسپرس نوشت: این پژوهشگران نوعی گلبول سفید خون موسوم به مونوسیت ها را كه نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد بررسی كردند.

مونوسیت ها هر چند در برابر عفونت ها مقاومت می كند اما از سوی دیگر به بافت ها نیز هجوم می برد و بیماری های التهابی رایج را در مراحل اولیه هدف قرار می دهد.

این گروه از محققان برای نخستین بار دریافتند ابر ثابتی، مونوسیت ها را احاطه كرده است. این ابر از مولكول های التهابی قوی موسوم به ATP ساخته شده است.

لیزوزوم كیسه هایی در گلبول های خونی هستند كه پیش از این تصور می شد فقط در تجزیه زباله های سلولی نقش دارد.

این یافته جدید می تواند زمینه را برای مراحل اولیه بروز بیماری های التهابی مانند ضخیم شدگی عروق و روماتوئید آرتریت فراهم كند.

این دانش پژوهان می گویند دریافته ایم كه لیزوزوم نقش بسیار مهم و پویایی در عملكرد سلول های التهابی دارد. این كشف مهمی است و امیدواریم به ارائه درمان های جدید برای بیماری های التهابی طی پنج سال آینده بیانجامد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه