تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 تیر 1391
 نهمین کنگره بین المللی ام اس برگزار می شود

  نهمین کنگره بین المللی ام اس برگزار می شود

نهمین کنگره بین المللی ام اس، 11 و 12 آبان ماه توسط انجمن مولتیپل اسکلروز ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن مغز و اعصاب ایران و مرکز تحقیقات ام اس سینا در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان  دبير علمي نهمين كنگره بين المللي ام اس ايران در آستانه برگزاري اين گنكره با اشاره به این که شیوع بیماری ام اس در شهرهای تهران و اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است گفت: براساس آمار پیش بینی می شود که طی 10 سال اینده از هر خانوار ایرانی یک نفر مبتلا به این بیماری خواهد شد.
دكتر امير رضا عظيمي افزود: نقش فاکتورهای محیطی در ام اس، ژنتیک در ام اس، ایمونولوژی در ام اس، پاتوفیزیولوژی، بیولوژی و علوم پایه پزشکی در ام اس، تغذیه در ام اس، توانبخشی و ام اس، حاملگی در ام اس، تشخیص ام اس، تشخیص های افتراقی، نوروافتالمولوژی در بیماری ام اس، درمان ام اس، درمان های حمایتی، اپیدمیولوژی و نقش آن در کنترل بیماری ام اس و عوارض دارویی ازجمله عمده ترین محورهای این کنگره دو روزه است.
وی با بیان اینکه ارائه جدیدترین شیوه های تشخیص و درمان بیماری ام اس از اهداف اصلی نهمین کنگره بین المللی ام اس است اظهار داشت: در این کنگره متخصصین و گروههای درمانی مرتبط با بیماری ام اس از جمله پرستاران، روانشناسان و رادیولوژیست ها حضور دارند.
دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس گفت:  با توجه به اینکه امروزه بیماری ام اس، طیف وسیعی از تخصص های پایه، بالینی و حتی انسانی و فنی را درگیر خود ساخته، در  سراسر جهان برنامه هایی جهت شناخت بهتر بیماری، پاتوفیزیولوژی، شناخت سلولی، سلول های پایه و کنترل نسبی ارائه شده است و  در کشور ما نیز باید هر چه سریعتر این علوم را با تیم های تحقیقاتی همراستا با ام اس درگیر کنیم.
عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم برخی دیگر از این تخصص ها را هم همراستا با عرصه جهانی در کنگره نهم مشارکت دهیم که بی شک با حضور آنها بار علمی این کنگره دو صد چندان خواهد شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه