تاریخ انتشار: یکشنبه 25 تیر 1391
درمان با پلاسمای غنی از پلاکت، گزینه درمانی مطمئن برای آسیب غضروف

  درمان با پلاسمای غنی از پلاکت، گزینه درمانی مطمئن برای آسیب غضروف

براساس تحقیقی که در انجمن ارتوپدی آمریکا طی نشست سالانه پزشکی ورزش (AOSSM) در بالتیمور ارائه شده است، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک روش بی خطر و موثر درمانی برای آسیب غضروف در ورزشکاران است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical research، دکتر Elizaveta Kon سرپرست مطالعه و مدیر آزمایشگاه نانوبیوتکنولوژی در موسسه ارتوپدی Rizzoli، بولونیا، ایتالیا گفت: استفاده از درمان با PRP برای ترمیم غضروف هنوز هم نسبتا در مرحله تجربی است، اما مطالعات مانند این نشان می دهد که این روش نه تنها ایمن است بلکه بهبود قابل توجهی را درعملکرد و کیفیت زندگی بیماران ارائه کرده است. هیچ یک از بیماران تحت درمان دچار عارضه هایی مانند عفونت، ترومبوز وریدهای عمقی یا تب نشدند.
در این مطالعه، 180 نفر مبتلا به دردهای مزمن یا تورم زانو با روش درمانی PRP یا viscosupplementation ( درمان مبتنی بر هیالورونیک اسید برای صدمات غضروفی ) درمان شدند. در مجموع 109 نفر با سن متوسط 56 به مرحله نهایی ارزیابی رسیدند. هر دو گروه درمان، بهبود قابل توجهی را بعد از درمان براساس نمرات بالاتر IKDC، که نشان دهنده میزان درد و عملکرد پایه است، نشان دادند.
Kon اشاره کرد: از آنجاییکه میزان مشارکت ورزشی افراد رشد یافته ، مشکلات جدیدی مانند ضایعات غضروفی یا پارگی افزایش یافته است. پیدا کردن روش صحیح درمان مشکل است، اما با توجه به تحقیقات ما، PRP به عنوان یک گزینه درمانی مطمئن قابل استفاده است.
او همچنین اشاره کرد که پیگیری های بلند مدت تری برای ارزیابی اثربخشی درمان با PRP برای بیماران آینده مورد نیازاست.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه