تاریخ انتشار: شنبه 18 بهمن 1393
بازبرنامه ریزی سلول های توموری برای حمله به خودشان

  بازبرنامه ریزی سلول های توموری برای حمله به خودشان

وارد کردن یک سوش خاص از باکتری به درون ریز محیط سرطان تخمدانی مهاجم، رفتار سلول های توموری را از سرکوب کننده ایمنی به تحریک کننده ایمنی تبدیل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، این یافته ها روش جدیدی را در ایمنی درمانی نشان می دهد که می تواند در انواع مختلف سرطان ها بکار گرفته شود. با عرضه یک شکل تغییر یافته باکتری Listeria monocytogenes،محققین دریافتند که این باکتری ها به وسیله سلول های سرکوب کننده ایمنی جذب شده و آن ها را از سلول های محافظت کننده توموری به سلول های حمله کننده به تومور تبدیل می کند.

تومورها با ایجاد ریز محیط سرکوب کننده ایمنی خودشان را از حمله سیستم ایمنی مصون می دارند. نتایج آن ها نشان داد که باکتری LM اثر معناداری روی افزایش سیتوکین های پیش التهابی و شیموکین ها دارد و سلول های افکتور ایمنی را فرا خوانده و موجب حمایت قوی ایمنی ضد توموری می شود. مدیفه کردن ریز محیط تومور سرکوب کننده ایمنی می تواند روشی باشد که در ترکیب با درمان هایی با مبنای ایمنی برای درمان سرطان های دیگر از جمله سرطان تخمدان مورد استفاده قرار گیرد.  اینک ما می توانیم میکروارگانیزم ها را مهندسی کنیم تا آن ها را برای استفاده و ردیابی پاسخ ایمنی ضد توموری و هم چنین درمان سرطان بی خطر سازیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه