تاریخ انتشار: دوشنبه 20 بهمن 1393
سیستم ایمنی، سلامت گوارشی را با پرورش جمعیتی از باکتری های خوب بهبود می بخشد

  سیستم ایمنی، سلامت گوارشی را با پرورش جمعیتی از باکتری های خوب بهبود می بخشد

بیش از یک میلیون و چهار صد هزار نفر آمریکایی از قلنج های ناراحت کننده شکمی و اسهال که همراه با کولیت اولسراتیو و بیماری Crohn است، رنج می برند. این شرایط را مجموعا تحت عنوان بیماری روده التهابی(IBD) می شناسند که همراه با عدم تعادل در هزاران گونه باکتریایی مفید ساکن روده گوارش است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دانشگاه یوتا مطالعه ای را منتشر کرده است که نشان می دهد که موش هایی با نقص در پروتئین MyD88 دارای جمعیت باکتریایی گوارشی نامتعادلی هستند و بیشتر مستعد بیماری های شبه IBD هستند. علاوه براین پیوند مدفوع از اهداکنندگان سالم موجب کاهش علایم IBD در این موش ها می شود.

نتایج نشان می دهد که سیستم ایمنی موجب ترغیب رشد جمعیت سالم باکتری های خوب می شود که برای سلامت گوارشی مهم هستند. شناسایی این نقش برای سیستم ایمنی در تضاد با نقش شناخته شده برای آن در مقابله با پاتوژن ها(مانند باکتری های مهاجم) است. این مطالعه تاکید می کند که سیستم ایمنی نقش مهمی در شکل دهی ترکیب باکتریایی روده دارد. بیماران مبتلا به IBD دارای موتاسیون در ژن هایی هستند که بخشی از مسیری کنترل شونده با MyD88 هستند و به نظر می رشد که پیوند مدفوع(جمع آوری و فرآوری مدفوع از اهداکننده سالم و پیوند آن به روده گیرنده) می تواند به بهبود بیماری این افراد کمک کند. فقدان MyD88 جمعیت میکروبی را تخریب می کند زیرا موجب تخریب تولید ایمونوگلوبین A می شود که این آنتی بادی است که تعیین می کند که چه نوع باکتری و چه تعداد اجازه دارد در سیستم گوارشی ساکن شود. این محققین می گویند که جمعیت متوازن باکتریایی نه تنها سلامت گوارشی را تعیین می کند بلکه می تواند در شکل دهی سیستم ایمنی هم نقش داشته باشد. موش هایی که در محیط های فاقد میکروب پرورش یابند دارای سیستم ایمنی ناقصی هستند. این گفتگویی بین سیستم ایمنی و باکتری های ساکن روده ماست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه