تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اسفند 1393
استفاده از سیستم گزارشگر جدید برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوانی سلول های بنیادی جنینی

  استفاده از سیستم گزارشگر جدید برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوانی سلول های بنیادی جنینی

محققین دانشگاه مینه سوتا یک سیستم را برای مطالعه پتانسیل ترمیم استخوانی سلول های بنیادی جنینی انسان ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این سیستم گزارشگر جدید در نوع خود، برای مطالعه سلول های بنیادی پرتوان انسانی اولین محسوب می شود و برای شناسایی عوامل و مسیرهای خاصی که مراحل اولیه تکوین استخوان انسانی را میانجی گری می کنند، مهم هستند.

سیستم گزارشگر پروتئین فلورسنس RUNX2-زرد به محققین اجازه می دهد بدانند آیا تست های سلولی حاصل از سلول های بنیادی پرتوان انسانی برای برخی خصوصیات خاص مثبت هستند یا منفی. مطالعات پیشین نشان داده است که سلول های مثبت تست شده می توانند استخوان جمجمه را در موش های سرکوب ایمنی شده ترمیم کنند. درک بهتر در مورد مثبت یا منفی بودن با استفاده از سیستم گزارشگر پروتئین فلورسنس RUNX2-زرد به محققین اجازه خواهد داد که بدانند کدام یک از انواع سلول های تولید شده از سلول های بنیادی پرتوان انسانی ممکن است برای ترمیم استخوان مناسب تر باشند.

در مطالعه ای که قبلا صورت گرفته بود محققین از این سیستم گزارشگر برای جداسازی جمعیت منحصربفردی از سلول های پیش ساز خونی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القا انسانی استفاده کردند. در این مطالعه نیز آن ها این سیستم گزارشگر را برای استخوان استفاده کردند و این امر به آن ها اجازه تست درمان های جدید بالقوه برای مشکلات استخوانی را خواهد داد. این محققین می گویند که ما این سیستم گزارشگر را در مورد سیستم هایی مانند حیوانات در گذشته تست کرده ایم  و پیش از این آن را در مورد  سلول های خاص انسانی تست نشده بود. سلول های انسانی به ما اجازه می دهد که درک بهتری از درمان های جدید از آزمایشگاه تا بالین داشته باشیم و  درک بهتری نیز به چگونگی ساخته شدن سلول های خونی و استخوانی اولیه ارائه می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه