تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 مرداد 1391
کودکان با رژیم غذایی سالم دارای ضریب هوشی بالاتری هستند

  کودکان با رژیم غذایی سالم دارای ضریب هوشی بالاتری هستند

با توجه به تحقیقات جدید محققان دانشگاه آدلاید، کودکان تغذیه شده با یک رژیم غذایی سالم تر در سنین پایین ممکن است ضریب هوشی بالاتری داشته باشند، در حالی که کسانی که دارای رژیم های غذایی سنگین ناخواسته هستند ممکن است ضریب هوشی پایین تری داشته باشند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، دکترLisa Smithers  رهبراین مطالعه در دانشگاه آدلاید، ارتباط بین عادات غذا خوردن و ضریب هوشی کودکان را در سنین شش ماهگی، 15 ماهگی ، دو سالگی و هشت سالگی مورد بررسی قرار داد.
دراین مطالعه بیش از 7000 کودک با طیف وسیعی از الگوهای رژیم غذایی، از جمله غذاهای خانگی سنتی وجدید ، غذاهای آماده کودک، شیرمادر و غذاهای اختیاری یا تنقلات با هم مقایسه شدند.
Smithers می گوید: رژیم غذایی، مواد مغذی مورد نیاز برای توسعه بافت مغز در دو سال اول زندگی را تامین می کند.هدف از این مطالعه این بود که تاثیر رژیم غذایی را بر روی ضریب هوشی کودکان بررسی کنند.
ما دریافتیم که کودکانی که تا شش ماهگی با شیر مادر تغذیه می شدند و یک رژیم غذایی سالم و منظم از جمله غذاهایی مانند حبوبات، پنیر، میوه ها و سبزیجات را در 15 و 24 ماهگی داشتند، دو امتیاز IQ  بالاتری درسن هشت سالگی داشتند.
آن دسته از کودکانی که رژیم غذایی آنها به طور منظم شامل بیسکویت، شکلات، نوشابه و چیپس در دو سال اول زندگی بود، ضریب هوشی آنها دو امتیازدر سن هشت سالگی پایین تر بود.
دکتر Smithers می گوید: ما همچنین دریافتیم برخی از غذاهای آماده بچه درشش ماهگی تاثیرات منفی برروی IQ بچه داشته، اما هنگامی که در 24 ماهگی استفاده می شوند، دارای  اثرات مثبت هستند.
دکتر Smithers می افزاید که این مطالعه برنیاز به ارائه غذاهای سالم به کودکان درزمان های بسیار مهم و سازنده در زندگی تاکید می کند.
"در حالی که تفاوت در IQ این کودکان زیاد نیست، این مطالعه شواهد قوی تری را فراهم می کند مبنی براینکه الگوهای غذایی درشش تا 24 ماهگی اثری کوچک اما قابل توجه را بر روی IQ در سن هشت سالگی خواهد داشت.
او می گوید: "مهم این است که ما تاثیر طولانی مدت مواد غذایی را در فرزندان خود درنظر بگیریم".
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه