تاریخ انتشار: شنبه 21 مرداد 1391
چگونه گرما به درمان سرطان کمک می کند

محققان دانشگاه بنگور، سوئیچی را در سلول شناسایی کردند که ممکن است به کشتن تومورها با استفاده از گرما کمک کنند.

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، سرطان پروستات و سایر تومورهای موضعی را می توان به طور موثری با استفاده ترکیبی از حرارت و یک داروی ضد سرطان که به ژنها صدمه می زنند، درمان کرد. درکنار این درمان جدید، توانایی عجیب گرما در خاموش کردن مکانیسم های بقا سلول های انسانی ضروری است. اگرچه گرما درمانی در حال حاضر به طور گسترده استفاده می شود، اما اصول اساسی آن هنوز نامشخص است.
در مقاله اخیر مجله Journal of Cell Science ، محققان گزارش کردند که گرما این سیستم بقا سلولی را از طریق تولید یک پروتئین جدید تعدیل می کند. جالب این است که این پروتئین تنها زمانی تولید می شود که دماهای بالا یک ژن را که درداخل ژن دیگری پنهان است، فعال می کند.
دکتر Thomas Caspari  رهبر گروه زیست شناسی ژنوم، می گوید: "این کشف یادآور یک عروسک روسی است که مجموعه ای از چهره های کوچک چوبی در داخل یک عروسک بزرگ قرار داده شده است. وجود چنین ژن های مخفی ممکن است توضیح دهد که چرا ژنوم انسان، تعداد ژن های بسیار کمتری ازآنچه مورد انتظاراست، دارد. کار ما نیز ممکن است به بهبود درمان سرطان با استفاده از گرما کمک کند که این به نفع بیماران است. موفقیت این پژوهش با تلاش واقعی و کار تیمی و با کمک های مالی سخاوتمندانه مرکز تحقیقات سرطان ولز و لئوناردو داوینچی اروپا ممکن شد.