تاریخ انتشار: شنبه 21 مرداد 1391
سلول درمانی ممکن است به درمان استئو آرتریت ناشی از صدمه به مفاصل کمک کند

  سلول درمانی ممکن است به درمان استئو آرتریت ناشی از صدمه به مفاصل کمک کند

محققان دانشگاه دوک، یک روش درمانی بسیار امیدوار کننده را با استفاده از یک نوع سلول بنیادی، به نام سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC) در موش دارای شکستگی هایی که به طور معمول به توسعه ورم مفاصل منجرمی شود، یافته اند .

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققان دانشگاه دوک درمان امیدوار کننده ای را با استفاده ازسلول های بنیادی برای جلوگیری از آرتروز ناشی از آسیب یافته اند.
آسیب یک مفصل تا حد زیادی شانس ابتلا به یک شکل ازالتهاب مفاصل به نام آرتروزناشی از تروما یا PTA را افزایش می دهد. تا کنون هیچ  درمانی که بتواند سبب تغییر و یا کاهش سرعت پیشرفت این آرتریت بعد از آسیب شود، وجود ندارد.
محققان  دانشگاه دوک، یک روش درمانی بسیار امیدوار کننده را با استفاده از یک نوع سلول بنیادی، به نام سلول های بنیادی مزانشیمی (MSC) در موش دارای شکستگی هایی که به طور معمول به توسعه ورم مفاصل منجرمی شود، یافته اند . یافته های آنها می تواند منجر به درمانی شود که می تواند پس از آسیب مفاصل و قبل ازعلائم استئوآرتریت مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته دانشمندان ، سلول های بنیادی برای جلوگیری از PTA با تغییر تعادل بین التهاب و بازسازی مفاصل زانو وارد عمل می شوند، این سلول های بنیادی دارای خواص سودمندی در مناطق دیگر بدن هستند.
دکتر Farshid Guilak، مدیر تحقیقات ارتوپدی در دانشگاه دوک و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این سلول های بنیادی قادر به جلوگیری از آرتروز بعد از ضربه شدند.
این مطالعه درمجله Cell Transplantation منتشر شده است.
دکتر Brian Diekman یک محقق فوق دکترا در آزمایشگاه Guilak گفت: ما تصمیم به بررسی دو نوع درمان دراین مطالعه گرفتیم ، ما فکر کردیم که سلول های بنیادی بدست آمده ازموش با نژاد سالم تر( superhealer) درفراهم آوردن بهبود بیماری برترخواهد بود، در عوض متوجه شدیم که آنها از سلول های بنیادی موش های معمولی بهتر نیستند.
Guilak گفت: برخی از مردم به نظر می رسد دردسته superhealer قرار داشته باشند، بطوریکه آنها به سرعت برگشته و به طور طبیعی پس از یک شکستگی بهبود می یابند ، در حالی که افراد دیگر مواردی از التهاب مفصل (آرتریت) را در مفصل شکسته تشکیل می دهند.
Guilak افزود:  "توانایی موش superhealer دربهبود بهتر پس از یک شکستگی ممکن است فراتر از خصوصیات سلول های بنیادی آنها  و ناشی ازبرخی عوامل مفید مانند فاکتور رشد باشد که ما هنوز چیزی در مورد آن نمی دانیم.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه