تاریخ انتشار: یکشنبه 22 مرداد 1391
درمان هدفمند سرطان ها (Target Therapy) را گسترش دهیم
یک فوق تخصص خون و سرطان:

  درمان هدفمند سرطان ها (Target Therapy) را گسترش دهیم

یک فوق تخصص خون و سرطان گفت: درمان هدفمند سرطان ها (Target Therapy) بسیار مفید و تاثیرگذار است اما از سوی بیمه های درمانی حمایت نمی شوند.
 

امتیاز: Article Rating

دکتر بهمن مظاهری متخصص بیماری های داخلی - فوق تخصص خون و سرطان (انکولوژی) در گفتگو با "بنیان" با بیان اینکه شیمی درمانی بیماری های سرطانی نسبت به گذشته بسیار پیشرفته تر شده است گفت: قبلا داروهای شیمی درمانی هدفمند نبود و عوارض زیادی روی مغز استخوان، فولیکول های مو و دستگاه گوارش داشتند اما درحال حاضر با توسعه استفاده از Target Therapy   از شدت این عوارض تا حدود زیادی کاسته شده است.
وی یادآور شد: البته همین داروهای هدفمند نیز عوارض جانبی مثل بروز کم کاری غده تیروئید، عوارض قلب، ریه و صدمه به بافت های بدن را دارد اما نسبت به گذشته کمتر است.
دکتر مظاهری با بیان اینکه Target Therapy  هزینه زیادی دارد و داروهایی که برای سرطانی مانند سرطان سینه با این روش درمان به کار می رود بسیار گران قیمت هستند افزود: به دلیل عدم حمایت سازمان های بیمه گر، درحال حاضر از داروهای عمومی و متداول که در گذشته استفاده می شد ، استفاده می شود و درمان با داروهای هدفمند هنوز جای خود را در طب ما باز نکرده است .
این متخصص بیماری های داخلی با اشاره به برخی سرطان های شایع در کشور گفت: سرطان معده، سرویکس و سینه در حال حاضر در کشور ما زیاد و سرطان ریه هم با توجه به مصرف بیش از حد سیگار رو به افزایش است.
وی تاکید کرد: در کشوری مانند چین 500 میلیون نفر سیگار می کشند و کارخانجات سیگارسازی غربی بازار خود را در  آمریکا، کانادا و اروپای غربی از دست داده اند و الان در چین ، روسیه، خاورمیانه، آفریقا و اروپای شرقی مشغول فعالیت هستند تا محصولات خود را بفروش برسانند لذا اطلاع رسانی و آموزش دقیق می تواند از این فاجعه نیز جلوگیری کند.
دکتر مظاهری درباره درمان های نوین برای درمان سرطان سرویکس نیز گفت: برای کسانی که حامل ریسک فاکتورهای بروز سرطان سرویکس هستند برخی کشورها، واکسن هایی را تهیه کرده اند و به فردی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری و یا حامل عفونت های حاد است، قبل از سرطانی شدن تزریق میکنند.
وی ابراز امیدواری کرد که استفاده از این واکسن برای افزایش ایمنی زنان ایرانی در برابر سرطان سرویکس گسترش یابد تا از شیوع این بیماری کشنده در خانم ها جلوگیری شود.
لازم به ذکر است، پیش از این نیز دکتر فرح فرزانه دبيرعلمي چهارمين كنگره ملي سرطان‌هاي زنان نسبت به افزايش نرخ ابتلا به سرطان سرويكس (سرطان دهانه رحم) در ميان زنان كشورهاي در حال توسعه هشدار داده و عنوان داشته بود که تزريق واكسن براي همه دختران 9 تا 26 سال ضروري است.
وي با بيان اينكه تاثير واكسن به پيش از ازدواج و شروع روابط جنسي برمي‌گردد، عنوان كرد: يكي از ويژگي‌هاي سرطان دهانه رحم اين است كه مي‌توان از بروز آن پيشگيري كرد.امروزه انجام تست پاپ اسمير كمك كرده تا نرخ ابتلا به سرطان‌ها در زنان 50 درصد كاهش پيدا كند. اگر پس از انجام غربالگري تزريق واكسن نيز رايگان و همگاني شود مي‌توان انتظار داشت تا چند سال آينده سرطان سرويكس نيز ريشه‌كن شود.
پایان مطلب/
 
 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 25 شهریور,1391

ناشناس

خیلی ممنون ازسایت بسیار عالیتون مطالب خیلی خوب و سودمندن...

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه