تاریخ انتشار: دوشنبه 23 مرداد 1391
مصرف روزانه آسپیرین مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می دهد

  مصرف روزانه آسپیرین مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می دهد

یافته های یک مطالعه جدید، شواهد بیشتری را ازارتباط بین مصرف روزانه آسپیرین و مرگ و میر پایین ناشی ازسرطان نشان می دهد.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، به گفته محققان این کاهش ممکن است کوچکتر ازآن باشد که درتجزیه و تحلیل های اخیر مشاهده شده است. این مطالعه که در مجله Journal of the National Cancer Institute (JNCI)  منتشر شده است، از مزایای بالقوه استفاده روزانه اسپیرین درکاهش مرگ و میر ناشی ازسرطان حمایت می کند، اما به گفته نویسندگان سوالات مهمی درمورد میزان این سود بالقوه باقی می ماند.
تجزیه و تحلیل های اخیر حاصل نتایج آزمایشات تصادفی مصرف روزانه آسپیرین برای پیشگیری از بیماری های عروقی، 37 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از سرطان را در میان کسانی که از آسپیرین برای مدت پنج سال یا بیشتر استفاده می کنند تخمین زده است. اما هنوز تردیدهایی در مورد مقدار مصرف روزانه آسپیرین برای کاهش مرگ و میر سرطان وجود دارد.
درمطالعه حاضر، پژوهشگران انجمن سرطان آمریکا به رهبری Eric J. Jacobs ، اطلاعات 100هزار و 139 شرکت کننده عمدتا سالمند را که در مطالعه پیشگیری از سرطان گزارش کردند که مصرف آسپیرین داشته و در شروع مطالعه به سرطان مبتلا نبودند، جمع آوری کرده و تا 11 سال آنها را مورد پیگیری قرار دادند. آنها دریافتند استفاده مصرف روزانه آسپیرین حدود 16٪ خطر کلی مرگ و میر ناشی ازسرطان راهم  درمیان افرادی که آسپرین را به مدت حداقل پنج سال در روز مصرف کرده وهم در میان کسانی که استفاده کوتاه مدت تر داشتند، کاهش داده است. این کاهش مرگ و میرناشی از سرطان شامل حدود 40٪ کاهش در سرطان دستگاه گوارش (مری، معده و سرطان روده بزرگ) و حدود 12٪ کاهش در سرطان های خارج از دستگاه گوارش است. 
کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان مشاهده شده در مطالعه حاضر، بطور قابل توجهی کمتر از کاهش 37٪ گزارش شده در تجزیه و تحلیل های اخیر حاصل از کارآزمایی های تصادفی بود. نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کردند که مطالعه آنها مشاهده تصادفی نبوده است، بنابراین اگر شرکت کنندگان در زمان مصرف روزانه آسپیرین در معرض عوامل خطر مختلفی برای یک سرطان کشنده باشند، می تواند اثرات بالقوه آسپرین را بر روی مرگ و میر سرطان را دست کم  یا دست بالا بگیرد. دکتر Jacobs گفت: کمیته های کارشناسی توسعه دستورالعمل های بالینی می بایست کلیت شواهد در مورد خطرات و مزایای مصرف آسپیرین را در زمان تعیین دستورالعمل آن درنظر بگیرند. اگر چه شواهد اخیر در مورد استفاده از آسپرین و سرطان مصرف آن را تشویق می کند، اما هنوز توصیه مصرف آن به طور خاص برای پیشگیری از سرطان قطعی نیست. حتی دوز کم آسپرین می تواند خطر خونریزی شدید معده و روده را افزایش دهد. تصمیم گیری در مورد استفاده از آسپرین باید با موازنه خطرات در برابر مزایای آن در طی تاریخ پزشکی هر فرد گرفته شود. هر گونه تصمیم گیری در مورد استفاده از مصرف روزانه آسپیرین تنها باید با مشورت پزشکان حرفه ای صورت گیرد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه