تاریخ انتشار: شنبه 19 اردیبهشت 1394
آیا تلفن همراه مادر موجب وحشت زده شدن جنین می شود؟

  آیا تلفن همراه مادر موجب وحشت زده شدن جنین می شود؟

صدای ایجاد شده به وسیله تلفن همراهی که به وسیله زن باردار حمل می شود ممکن است چرخه های خواب و بیداری جنین شان را برهم بزند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازhealthday، این یافته ها بر مبنای مطالعه ای کوچک بدست آمده است که واکنش های جنین به زنگ تلفن همراه یا هشدار دهنده بیش از دو جین پزشک رزیدنت را در زمان بارداری مورد ردیابی قرار داده است. این ابزارها چه کاری با جنین انجام می دهند؟ محققین در یکی از مراکز پزشکی نیویورک می گویند که تصور کنید که شما یک جنین درون رحم هستند و هر ساعت یکی به دلیلی شما را بیدار می کند، قطعا شما از این وضعیت خوشحال نخواهید بود!. صدا و شاید ویبریشن(لرزش) موجب رفلکس های وحشت می شود که سیکل های خواب طبیعی را مختل می کند. آیا این وحشت زده شدن های متعدد جنین، روی سلامت جنین و نتایج بارداری تاثیرگذار خواهد بود.

مطالعات قبلی نشان داده بود که پزشکان رزیدنتی که باردار بودند در آن ها نرخ یا میزان اختلالات بارداری مانند تولد زودرس، پره اکلامپسی و وزن پایین در زمان تولد مشاهده می شود. از طرفی به دلیل شرایط شغلی، این افراد ناچار به حمل تلفن همراه یا هشدار دهنده در نزدیکی خودشان هستند که این معمولا به صورت طولانی مدت اتفاق می افتد. نمی توان به طور قطع این را یکی از دلایل ایجاد مشکل در بارداری دانست. اما این محققین مطمئن هستند که به طور قطع چرخه های رفتاری این جنین ها به دلیل استفاده متعدد از این ابزارها مختل خواهد شد. بیش از 80 درصد رزیدنت های متخصص زنان و زایمان خانم هستند و به خاطر شرایط خاص شغلی شان ناچار به حمل تلفن همراه حتی در زمان بارداری خودشان هستند. در این مطالعه شرکت کنندگان در مطالعه تلفن های همراهی به همراه خود حمل می کردند که آن را در نزدیکی سر جنین در بدنشان قرار می دادند سپس هر پنج دقیقه یکبار و به تعداد پنج بار تلفن همراه آن ها شروع به زنگ زدن کرد. محققین جنین های آن ها را به وسیله غربالگری اولتراسوند موردارزیابی قرار دادند. همه جنین ها بین هفته 27 تا 41 بعد از لانه گزینی بودند و با اولیت صدا پاسخی وحشت زده به آن داشتند. پاسخ آن ها به صورت چرخش سر، باز کردن دهان یا پلک زن بود. مطالعه نشان داد که صداهای مکرر این تکنولوژی ها زمانی که در نزدیکی سر جنین قرار داشته باشند، جنین را از حالت رفتاری طبیعی خارج می سازد. این محققی توصیه می کنند که زنان باردارحتی الامکان از حمل کردن این ابزارها در زمان بارداری خود داری کنند و یا حداقل آن را در نزدیکی سر جنین قرار ندهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه