تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 شهریور 1391
کلاستروفوبیا به افسردگی همراه با کمر درد مرتبط است

  کلاستروفوبیا به افسردگی همراه با کمر درد مرتبط است

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله Journal of Spinal Disorders & Techniques ، کلاستروفوبیا (هراس ازمکانهای بسته) در بیماران مبتلا به کمر درد به میزان بالاتر افسردگی و پریشانی روانی و نه ناتوانی جسمی مرتبط است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress، دکتر  Hui-Ling Kerr ،ازدانشگاه ناتینگهام انگلستان وهمکارانش مطالعه ای شامل 20 زن و 13 مرد را که همگی نیازمند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) تحت آرام بخش برای کلاستروفوبیا (گروه 1) بودند و گروه مشابهی که اسکن MRI  را بدون آرام بخش (گروه 2) تجربه می کردند، انجام دادند. ارزیابی روانی انجام و تمام بیماران درمان استاندارد را برای کمر درد دریافت کردند.
محققان دریافتند که متوسط ​​ شاخص افسردگی به میزان قابل توجهی در گروه 1 نسبت به گروه 2 بالاتر (59.5 در مقابل 28.9)، و میانگین نمره پرسشنامه تغییر بدنی 13.3 در مقابل 9.2 بود. گروه 1 همچنین شیوع بالاتری از پریشانی روانی (75.8 در برابر 18.2 درصد، P <0.05) را داشتند. در هر دو گروه شاخص معلولیت Oswestry (50 در مقابل 48 درصد) مشابه بود. 13 مداخلات جراحی در گروه 1 (39.4 درصد)، در مقایسه با 26 مورد در گروه 2 (78.8 درصد، P <0.05) وجود داشت.
به گفته محققان،  بیماران مبتلا به کلاستروفوبیا با درد پشت سطوح بالاتری از افسردگی را نسبت به بیماران غیر مبتلا به کلاستروفوبیا اما با نرخ بالای پریشانی روانی نشان می دهند. هراس از مکانهای بسته که نیاز به آرام بخش برای اسکن MRI دارد ممکن است نشانه ای از پریشانی روانی دراین بیماران باشد و تست روانی طی ارزیابی ها برای کمک به اخذ تصمیم عمل جراحی در این بیماران توصیه شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه