تاریخ انتشار: شنبه 11 شهریور 1391
کشف داروی جدید سرطان که ده برابر قوی تر است

  کشف داروی جدید سرطان که ده برابر قوی تر است

دریک مطالعه جدید، محققان دانشگاه میسوری (MU) ، با افزودن ساختاری ویژه به دارویی که برای مبارزه با انواع خاصی از سرطان استفاده می شد، دارویی قوی تر و کارآمدتر در برابر سرطان ایجاد کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر Mark W. Lee Jr استادیار شیمی گفت: در طول دهه گذشته، ما علاقه فزاینده ای را دراستفاده از carboranes درطراحی داروها مشاهده می کنیم. Carboranes دسته هایی از سه عنصر بورن، کربن و هیدروژن هستند. Carboranes به طور مستقیم با سرطان مبارزه نمی کنند اما آنها به توانایی یک دارو برای اتصال محکم تر به هدف خود و ایجاد یک مکانیزم قوی برای از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کنند.
دراین مطالعه، لی و تیم تحقیقاتی او از carboranes برای ساخت دارو جدیدی که برای مهار تولید انرژی دریک سلول سرطانی طراحی شده ، استفاده کردند. تمام سلول ها از طریق فرآیندهای پیچیده و چند مرحله ای انرژی تولید می کنند. کلید یک داروی مؤثر هدف قرار دادن این فرایند تولید انرژی است که سلول های سرطانی بیشتر از سلول های سالم به آن وابسته است. با افزایش قدرت اتصال یک دارو، استفاده ازدوز کمترآن مورد نیاز است که سبب به حداقل رساندن عوارض جانبی و افزایش اثربخشی آن می شود. لی با استفاده از carboranes نشان داد که این دارو قادربه اتصال با قدرت 10 برابر بیشتر است.
لی گفت: دلیل اینکه این داروها اتصال قوی تری را به هدف خود ایجاد می کنند به دلیل بهره برداری carboranes از یک شکل منحصر به فرد و بسیار قوی پیوند هیدروژنی، قوی ترین شکل تعامل برای داروها، می باشد.
لی گفت که این کشف همچنین به استفاده بیشتر از این دارو می انجامد.
او افزود: در بسیاری از موارد، پس از تابش یا شیمی درمانی، سلول های سرطانی خود را ترمیم کرده و مجددا به بدن حمله می کنند. این دارو نه تنها بطور انتخابی تولید انرژی درسلولهای سرطانی را مهار می کنند، بلکه همچنین فرآیندهایی را که اجازه می دهد این سلول های سرطانی خود را ترمیم کنند مهارمی کنند. هنگامی که ما داروهای مبتنی بر carborane را آزمایش کردیم ، متوجه شدیم که آنها بطورغیر قابل تصوری قوی  هستند. تا کنون ما این دارو را در سرطان پستان، ریه و روده بزرگ  با نتایج استثنایی مورد آزمایش قراردادیم.
به گفته لی، این مطالعه برای اولین باراست که نشان می دهد چگونه carboranes می تواند فعالیت داروها را بهبود بخشد. لی معتقد است که این کشف امکانات دیگری برای بهبود داروهای استفاده شده در درمان بیماری های دیگر به جزسرطان فراهم می کند.
لی گفت: آزمایشات بالینی طی دو سال آینده آغاز خواهد شد. علاوه براین، تست بیشتر در مورد انواع دیگری از سرطان ها درحال انجام است. این مطالعه در مجله Journal of Medicinal Chemistry ، منتشر شده است.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه