تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 شهریور 1391
دانشمندان حلقه گم شده بین سلول های بنیادی و سیستم ایمنی بدن را یافتند

  دانشمندان حلقه گم شده بین سلول های بنیادی و سیستم ایمنی بدن را یافتند

محققان UCLA ،سلولی را یافتند که "حلقه گم شده" بین سلول های بنیادی مغز استخوان و سلول های سیستم ایمنی بدن انسان است، این یافته منجر به درک بیشترچگونگی تولید یک سیستم ایمنی سالم و چگونگی عملکرد ضعیف سیستم ایمنی در نتیجه بیماری خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعات با استفاده از مغز استخوان انسان، که شامل سلول های بنیادی تولید کننده خون در طول زندگی پس از تولد است، انجام شد.
دکتر Gay Crooks نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما احساس کردیم که انجام این مطالعات با استفاده از مغز استخوان انسان، اهمیت ویژه ای برای بسیاری از تحقیقات که درتوسعه سیستم ایمنی بدن از مغز استخوان موش استفاده کرده اند، دارد. درچندین مطالعه با بافتهای بدن انسان عمدتا از خون بند ناف، که سیستم ایمنی بدن را درزندگی پس از تولد منعکس نمی کند، استفاده شده است  .
او افزود: این تیم تحقیقاتی علاقمند به یافتن این سلول های مغز استخوان به این دلیل است که امکانات جدیدی از لحاظ درک چگونگی ایجاد مصونیت توسط سلولهای بنیادی در سراسر زندگی انسان را ارائه می کند. درک فرآیند تشکیل طبیعی خون در بزرگسالان یک قدم مهم در روشن شدن خطاهای ایجاد شده درطول این فرایند است که منجر به بیماریهایی همچون لوسمی یا سرطان خون می شود.
Crooks  بیشتر علاقه مند به ایجاد سلول های پیش ساز بود که کل سیستم ایمنی بدن را که شامل سلول های مختلف به نام لنفوسیت ها، هر یک با عملکرد تخصصی برای مبارزه با عفونت ها است، تشکیل می دهد.
Lisa Kohn نویسنده اول این مقاله گفت: "همانند سلول های بنیادی، سلول های پیش ساز نیز بسیار نادرهستند و به دست آوردن آنها مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه می باشد
Kohn گفت: مطالعه قبلی یافتن یک نوع نسبتا بالغ از پیش سازهای لنفوسیتی با توانایی محدود تمایزی بود، اما این مطالعه جدید توصیف یک نوع اولیه از سلولهای پیش ساز برای تولید کل سیستم ایمنی بدن است.
هنگامی که پیش ساز ابتدایی لنفاوی مشخص شد، crooks و تیم او چگونگی تغییربیان ژن ها را طی مراحل اولیه تولید آنها از سلولهای بنیادی مورد مطالعه قرار دادند.
Crooks  گفت: داده های حاصل ازبیان ژن ما را متقاعد کرد که ما یک مرحله منحصر به فرد از تکوین در سیستم ایمنی بدن را یافته ایم. مجموعه ای از ژن ها درپیش سازهای لنفاوی وجود دارند که با سلول های بنیادی مغز استخوان مشترک هستند. این اطلاعات به درک اهمیت ژن ها در ایجاد همه سلول های سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این اطلاعات می تواند این امکان را برای ما فراهم کند که با دستکاری مغز استخوان به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی ترکمک کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه