تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 شهریور 1391

  چگونه سلول های بنیادی عضلات مکان های جایگیری خاص خود را شناسایی می کنند

محققان نشان دادند نشان دادند که سلول های بنیادی هنگامی که به جای قرار گرفتن درمکان مخصوص خود درخارج از فیبرهای عضلانی قرار می گیرند به علت جهش ضعیف خواهند شد.
امتیاز: Article Rating


به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net ، عضلات منبعی از سلول های بنیادی دارند که شرایط رشد عضلانی و بازسازی عضلات آسیب دیده را فراهم می کنند. سلول های بنیادی باید درمکان های خاصی از عضلات برای رشد و ترمیم موثرساکن شوند. زیست شناسان تکوین، دکتر Dominique Br-hl و پروفسور Carmen Birchmeier  از مرکز پزشکی مولکولی Max Delbr-ck (MDC) برلین روشن کردند که چگونه این سلول های بنیادی  این مناطق خاصی از عضله را تصاحب می کنند. آنها همچنین نشان دادند که سلول های بنیادی هنگامیکه به جای قرار گرفتن درمکان مخصوص خود درخارج از فیبرهای عضلانی قرار می گیرند به علت جهش ضعیف خواهند شد.
سلولهای بنیادی عضلانی که سلول های ماهواره ای نیز نامیده می شود درمکانی مابین غشای پلاسمایی سلول های عضلانی و لایه های غشاء پایه جای گیری می کنند. درنوزادان این جایگاه ها شامل سلول های ماهواره ای است که  می تواند هم سلول های ماهیچه ای و هم سلول های بنیادی را تولید کند.
در مطالعه حاضر، دکتر BR-HL و پروفسور Birchmeier نشان دادند که سلول های پیش سازعضلانی موش که فاقد اجزای مسیر سیگنالینگ Notch هستند نمی توانند در جایگاه خود قرار گیرند. در عوض این سلول های پیش سازعضله در بافت بین فیبرهای عضلانی ساکن می شوند. زیست شناسان تکوین این مسئله را به عنوان عاملی برای ضعف عضلات می دانند. سلول های بنیادی که در مکان های اشتباه قرار می گیرند به توانمندی سلول های اصلی نبوده و به سختی در رشد عضلات مشارکت می کنند.
علاوه بر این، مسیر سیگنالینگ Notch عملکرد دومی نیز درتکوین عضلات دارد. این مسیر مانع از تمایز سلول های بنیادی به سلول های ماهیچه ای از طریق مهار فاکتور تکوین عضله MyoD  می شود و به این ترتیب تضمین می کند که همیشه منبعی ازسلول های بنیادی برای ترمیم و بازسازی عضلات وجود خواهد داشت. این مطالعه در آینده می تواند در پژوهش های مربوط به بازسازی عضلات و ضعف عضلانی مهم باشد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه