تاریخ انتشار: شنبه 26 آبان 1397
تست داروهای جدید با ALS-on-a-chip

  تست داروهای جدید با ALS-on-a-chip

در حال حاضر درمانی برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) که یک بیماری تحلیل برنده عصبی و حرکتی است وجود ندارند و سالانه تنها نزدیک به 6 هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از News-medical.net، در تلاشی جدید محققین و مهندسی MIT یک چیپ میکروفلوئیدیک را طراحی کرده اند که مدل بافتی انسانی سه بعدی از سطح مواجه بین نورون های حرکتی و فیبرهای عضلانی ارائه می کند و می تواند ابزاری برای تست داروها باشد. در این چیپ، محققین هم سلول های مشتق از افراد سالم و هم سلول های مشتق از بیماران مبتلا به ALS را کشت می دهند تا نورون هایی را تولید کنند که به آن ها اجازه تست تاثیر داروهای بالقوه را بدهد. این چیپ که محققین آن را اصطلاحا ALS-on-a-chip می نامند یک مدل سه بعدی از ارتباطات عصبی عضلانی ارائه می دهد و محققین به کمک آن دریافته اند نحوه پاسخ دهی سلول های بیمار مبتلا به ALS‌ و فرد سالم به دو دارو(راپامایسین و بوسوتینیب) که در حال حاضر در مرحله کارآزمایی بالینی هستند، بسیار متفاوت است. در این مطالعه برای تولید سلول های عصبی از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) مشتق از افراد سالم و بیماران مبتلا به ALS استفاده شد.

محققین بر این باورند که این مدل بافتی می تواند برای مطالعه سایر بیماری های عضلانی مانند آتروفی نخاعی عضلانی نیز استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه