تاریخ انتشار: پنجشنبه 30 شهریور 1391
تولید رده سلولی جدید ازسلول های تاج عصبی جمجمه

  تولید رده سلولی جدید ازسلول های تاج عصبی جمجمه

محققان با موفقیت جمعیت پایداری از سلول های تاج عصبی مشتق شده از موش را ایجاد کردند که می تواند در مقادیر زیاد در آزمایشگاه رشد داده شود، این سلولها دارای پتانسیل تبدیل به بسیاری از انواع سلول های مختلف مورد نیاز سراسر بدن می باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از redorbit.com، محققان با موفقیت جمعیت پایداری از سلول های تاج عصبی مشتق شده از موش را ایجاد کردند که می تواند در مقادیر زیاد در آزمایشگاه رشد داده شود، این سلولها دارای پتانسیل تبدیل به بسیاری از انواع سلول های مختلف مورد نیاز سراسر بدن می باشند. این یک ابزار تحقیقی قدرتمند جدید برای درک زیست شناسی سلول های بنیادی، تکوین انسانی و بیماری ها است که درمجله ی Stem Cells and Development منتشر شده است.

 Ishii Mamoru و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس و موسسه فناوری Pasadena کالیفرنیا، این تحقیق خود را که منجر به تولید دو رده سلول های تاج عصبی با ویژگی های سلول های بنیادی شده است در مقاله ای تحت عنوان " یک رده سلولی پایدار ازسلول های تاج عصبی جمجمه موش " به چاپ رسانده اند. این رده سلولی (1-09) توانایی تمایزبه چهار نوع سلول اصلی استخوان، عضله، مغز و غضروف / بافت همبند را دارد.
دکتر Graham C. Parker از دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی وین می گوید: "این گزارش هیجان انگیزی است که برای اولین بار رده های سلولی تاج عصبی جمجمه جدا شده از جنین موش را که دارای چند توانی و تکثیرطولانی مدت است، توصیف می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه