تاریخ انتشار: شنبه 01 مهر 1391
اولین تصویربرداری از سلول های در حال رشد در سطوح کروی

  اولین تصویربرداری از سلول های در حال رشد در سطوح کروی

کاربردهای بالقوه پزشکی تکنیک صویربرداری از سلول های در حال رشد در سطوح کروی عبارتند از: استراتژی ها و دستگاه های جدید برای تشخیص زود هنگام و جداسازی سلول های سرطانی و تسهیل روش های جدید درمان بافت سرطانی .
امتیاز: Article Rating


به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، استادیار مهندسی مکانیک و هوافضا از موسسه فناوری فلوریدا Shengyuan Yang ،  مقاله ای را تحت عنوان " اولین تصویربرداری سلول های در حال رشد در سطوح کروی" در مجله  Review of Scientific Instruments منتشر کرده است.
کاربردهای بالقوه پزشکی این تکنیک عبارتند از: استراتژی ها و دستگاه های جدید برای تشخیص زود هنگام و جداسازی سلول های سرطانی و تسهیل روش های جدید درمان بافت سرطانی .
Yang گفت:" ما همچنین استراتژی ها و تکنیک های جدیدی را برای کنترل تمایز سلول های بنیادی و ریخت شناسی و ساختار سلول ها و بافت با کمک این تکنیک پیش بینی می کنیم.
اثرات سختی بستر بر رفتار سلولی به طور گسترده مورد مطالعه قرارگرفته است، با این حال، اثرات انحنای بستر به خوبی بررسی نشده است. با توجه به اظهار نظر Yang، این انحنای سطح که سلول ها بر روی آن می چسبند می تواند اثرات عمیقی بر رفتار سلول داشته باشد.
او افزود: "برای آشکار شدن  پاسخ  مکانوبیولوژیکی سلول ها به انحنای بستر، ما یک بسترجدید، ساده و انعطاف پذیر از ژل پلی آکریل آمید را ایجاد کرده و در حباب های شیشه ای کوچک با قطر 5 تا 2 میلیمتر قرار دادیم، سپس سلولها را در آن کشت دادیم. این اولین تلاش برای مطالعه پاسخ سلول به بسترهای کروی شکل بود. آزمایش کشت سلول ما این مفهوم را می رساند که این نوع ازبسترهای جاسازی شده در حباب های شیشه ای کوچک ، می تواند ابزار مفیدی برای مطالعه پاسخ مکانوبیولوژیکی سلول به انحنای بستر، تحقیقات مهندسی بافت و سلول و برنامه های کاربردی پزشکی از قبیل تشخیص و درمان سرطان و کنترل تمایز سلول های بنیادی باشد.
این مطالعه با کمک مالی بنیاد ملی علوم (NSF) پشتیبانی شده است.

پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه