تاریخ انتشار: شنبه 08 مهر 1391
پیوند سلول های بنیادی به پسر مبتلا به تالاسمی

  پیوند سلول های بنیادی به پسر مبتلا به تالاسمی

یک پسر 10 ساله مبتلا به تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان برادرش تحت درمان قرار گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از thehindu.com ،  یک پسر 10 ساله مبتلا به تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان برادرش تحت درمان قرار گرفت. این پیوند آلوژنیک سلول های بنیادی  در مرکز پزشکی و بیمارستان Kovai انجام شد.
اگر بدن Dhanush این سلول های اهدایی را بپذیرد ممکن است ازانجام انتقال خون درد آور و پرهزینه  نجات یابد. اما وضعیت او باید طی دو سال آینده بسیار دقیق ارزیابی شود.
T. Rajasekar رئیس مرکز پیوند مغز استخوان توضیح داد که پیوند ها به دو نوع اتولوگ و آلوژن تقسیم می شوند. درروش اتولوگ سلول های بنیادی از خود بیماران جمع آوری می شوند. سلول ها استخراج شده، منجمد و برای درمان با دوز بالا ذخیره می شوند.
پس از درمان ، این سلولها مجددا به بیمار از طریق رگ بازگردانده می شوند. این روش برای افراد مبتلا به میلوما (سرطان سلول های پلاسما یا سلول های سفید خون ) و لنفوما (سرطان سلول های لنفوسیتی) انجام می شود.
در روش آلوژن، سلول های بنیادی از یک اهدا کننده همسان از نظر آنتی ژن لکوسیت انسانی (HLA) استفاده می شود. بیشتر این سلولها از خواهر و برادر و یا یکی از بستگان نزدیک بیمار به دست می آید. این سلول ها را می توان از مغز استخوان یا از خون جمع آوری کرد. دکتر Rajasekar اعلام کرد: این سلول ها از مغز استخوان برادر Dhanush بدست آمده و به خون او تزریق شد.
دکتر Nalla G. Palaniswami رئیس بیمارستان گفت: این روش سخت توسط مرکز جامع سرطان، که دارای متخصصان مراقبت از سرطان است، انجام شد.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه