تاریخ انتشار: دوشنبه 18 خرداد 1394
مدیفه کردن سلول های بنیادی امیدواری های اولیه را در جنگ علیه دیستروفی عضلانی زنده کرده است

  مدیفه کردن سلول های بنیادی امیدواری های اولیه را در جنگ علیه دیستروفی عضلانی زنده کرده است

گروهی از محققین در دانشگاه فلوریدا با ویرایش ژنوم سلول های بنیادی سیستم عصبی راهی را برای معکوس کردن اثرات نوعی از دیستروفی عضلانی یافته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این یافته ها در مراحل اولیه قرار دارد اما گام مهمی به سوی هدف نهایی که استفاده از سلول های بنیادی برای درمان دیستروفی میوتونیک نوع یک است برداشته است. این مطالعه در حال حاضر روی مدل های جانوری در حال انجام است.

دیستروفی میوتونیک نوع یک موجب می شود که  عضلات صورت، گردن، بازوها و پاها ضعیف و شکننده شوند. با پیشرفت بیماری عضلات قلبی نیز ضعیف می شوند. این محققین از ویرایش ژنوم برای ترمیم کدهای اشتباه که موجب ابن نوع از دیستروفی شده اند در سلول های انسانی استفاده کرده اند. طی ویرایش ژن، محققین یک سیگنال را برای کوتاه کردنRNA در ژن در سلول های بنیادی بالغ استفاده کردند. این امر موجب بلوک شدن تکرارهای طویل RNAی غیر طبیعی می شود که عامل دیستروفی میوتونیک نوع یک است. این تکنیک ناهنجاری های موجود در سلول های تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته را اصلاح می کند. در حال حاضر این مطالعه روی جانوران انجام شده است و هنوز به مرحله ای از بلوغ علمی نرسیده است که در مورد انسان تست شود. اگر مطالعات بعدی در این زمینه موفقیت آمیز باشد، توانایی تصحیح ژنی سلول های بنیادی می تواند روز منجر به روش درمانی انتقال سلول شود که درمانی برای بیماری دیستروفی میوتونیک و سایر اختلالات عصبی عضلانی نورولوژیک خواهد بود. دورنمای این مطالعه تصحیح ژن به صورت مستقیم در خود موجود زنده خواهد بود!.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه