تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 مهر 1391
تنظیم کننده جدیدی در سلول های بنیادی برای تشکیل قلب

  تنظیم کننده جدیدی در سلول های بنیادی برای تشکیل قلب

محققان درجستجوی یافتن چگونگی تنظیم بسته بندی DNA درسلول های بنیادی جنینی، یک تنظیم کننده ضروری برای تشکیل قلب را شناسایی کرده و افزودند که این می تواند به سوالات بیشتری درخصوص چگونگی تمایز سلول های بنیادی به بافت های بدن پاسخ دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 به گزارش بنیان به نقل از Genetics & Stem Cells News ، یک تیم تحقیقاتی دردانشگاه واشنگتن برروی چگونگی تبدیل سلول های بنیادی به سلول های عضله قلبی برای بررسی ترمیم آسیب های قلبی از طریق بازسازی بافت قلبی متمرکز شده اند. نتایج این مطالعه در مجله Cell منتشر شده است.
دکتر Sharon Paige ، متخصص قلب و عروق کودکان و رهبر این مطالعه گفت: شناسایی تنظیم کننده های رشد و تکوین قلبی، منجر به درک بهتر از عوامل بیماری های قلبی مادرزادی شده و در نتیجه راه را برای پیشرفت های درمانی هموار می کند. قبلا محققان دانشگاه واشنگتن سیگنال هایی را مورد بررسی قراردادند که سبب رشد سلول ها به انواع مختلف بافت های قلبی می شود.
دراین مطالعه، محققان وارد یک عرصه نسبتا ناشناخته ای شدند. آنها تصمیم گرفتند به بررسی کنترل ژنتیکی دخیل درتبدیل سلول های بنیادی به بافت قلب بپردازند. ازآنجا که سلول های بنیادی کدهای DNA خود را تا زمان لزوم بسته بندی کرده و غیرفعال نگاه می دارد، دانشمندان بررسی کردند که چگونه این بسته بندی در طول زمان تغییریافته و اجازه خواندن بخشهایی از کد را صادر کرده و در نتیجه سبب تغییرات در سلول می شود.
Murry توضیح داد: DNA به شکل ساختاری به نام کروماتین پیچیده شده است. DNA می تواند به طور فشرده بسته بندی شده ، خنثی یا فعال باشد.
او گفت، DNA در حالت فشرده مشابه به تنظیم ترمز یک ماشین می باشد. سلول های بنیادی از ژن هایی  که تعیین کننده سرنوشت آنها درآینده خواهد بود محافظت می کنند. ما دریافتیم که سلول های بنیادی مراقبت بسیار خوبی برای جلوگیری ازفعال شدن ژن های تنظیم کننده سرنوشت سلولی در زمان نامناسب می کنند. این ژن ها تا زمانی که مورد نیاز است ترمز می کنند و هنگامی که زمان مناسب فرا رسید پا را از ترمزبرداشته و گاز می دهند. 
او توضیح داد که این وضعیت برای ژن های تنظیم کننده عملکرد سلول، در مقایسه با ژن های تنظیم کننده سرنوشت سلول متفاوت است. به عنوان مثال، ژن هایی که تولید پروتئین را کنترل می کنند چنین سیستم ترمزی را ندارد. این ژن ها می توانند با سهولت بیشتری فعال شوند.
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه