تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 تیر 1394
شواهدی بر ارتباط بین استفاده از کوکائین و عفونت HIV

  شواهدی بر ارتباط بین استفاده از کوکائین و عفونت HIV

مطالعه بوسیله محققین UCLA شواهدی را نشان می دهد مبنی بر این که مصرف کوکائین با مختل کردن سیستم ایمنی، افراد را بیشتر مستعد عفونت های ویروس HIV می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه محققین از نوعی پیشرفته از "موش های انسانی شده" برای مطالعه اثرات کوکائین استفاده کردند که  موش های دارای نقص ایمنی مهندسی شده ای هستند که سیستم ایمنی شبه انسانی دارند. یافته های این مطالعه پیشنهاد می کند که افرادی که کوکائین مصرف می کنند بیشتر مستعد عفونت HIV هستند. یک باور عمومی و گاها علمی وجود دارد که رفتار ریسکی و خطرناک این افراد پیش ازمصرف کوکائین است که موجب افزایش عفونت در آن ها می شود. این مطاله نشان می دهد که تحت شرایط انتقال مشابه، مصرف مواد، عفونت را از طریق مجموعه ای از تغییرات بیولوژیک تشدید می کند. نتایج نشان می دهد که سه روز مصرف کوکائین موجب می شود که جمعیتی منحصر بفرد از سلول های ایمنی به نام سلول های CD4 T خاموش که به HIV مقاوم هستند،  با تحریک دو گیرنده به نام هایσ1 و D4 بیشتر به عفونت مستعد می شوند. یافته ها نشان می دهد که کوکائین مخزن سلول های CD4 T که می توانند به ویروس آلوده شوند را در بدن افزایش می دهد. این امر موجب افزایش عفونت می شود و منبع آلودگی ویروسی را افزایش می دهد.

برای این مطالعه، محققین از مدل موشی انسانی شده پیشرفته ای به نام BLT استفاده کردند: این موش ها مورد پیوند سلول های بنیادی خون ساز انسانی و بافت های اهدایی تیموس و کبد قرار می گیرند و در نهایت سیستم ایمنی انسانی دارای عملکردی را ایجاد می کنند. آن ها این موش ها را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه تحت تیمار اولیه کوکائین و سپس ویروس HIV قرار گرفتند و گروه دو م (کنترل) تحت تیمار با سالین و HIV قرار گرفتند. نتایج نشان داد که گروهی که تیمار با کوکائین قرار رگفته بودند میزان بیشتری ویروس HIV داشتند. نکته جالب دیگر این بود که بر خلاف التهاب القاشده به وسیله کوکائین قبل از عفونت، سلول های CD4 T که HIV را هدف قرار می دهند به طور کامل فعال نبودند و حتی سلول های CD8 T که سلول های آلوده را می کشند نیز فعالیت نداشتند. به نظر می سد که کوکائین پتانسیل دفاعی بدن علیه عفونت ویروسی را کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه