تاریخ انتشار: یکشنبه 16 مهر 1391
پیاده روی صحیح باعث تسکین افسردگی می شود

  پیاده روی صحیح باعث تسکین افسردگی می شود

با توجه به تحقیقات جدید، راه رفتن با حالت خمیده یا محزون می تواند منجر به احساس افسردگی و یا کاهش انرژی شود، اما کسانی که با حالت صاف و درست گام برمی دارند می توانند احساساتشان را بهبود بخشند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، درمقاله ای که درمجله Biofeedback به چاپ رسیده دکتر Erik Peper داشته که به سادگی با انتخاب تغییر وضعیت بدن به یک حالت راست و درست ، خلق و خو و سطح انرژی می تواند بهبود پیدا کند.
Peper گفت: ما فکر می کنیم ارتباط مغز و بدن دریک جهت حرکت می کنند. هنگامی که شما برای قرار دادن بدن خود، حالت های مختلفی را انتخاب می کنید، سخت تر دچار افسردگی می شوید.
Peper گفت که درمطالعات قبلی ثابت شده است که حرکت و ورزش می تواند سبب باز کردن مسیرهای بیولوژیکی شود که باعث افزایش شادی و انرژی می شود. او دریافت که احساسات مشابهی زمانی که مردم در حالت ایستاده قرار می گیرند و وضعیت بدنی باز را انتخاب می کنند، وجود دارد.
او گفت: آنچه که ما می گوییم این است که اگر شما شروع به یکپارچه سازی بیشترحرکات بدن طی زندگی روزمره خود کنید، سطح انرژی بالاتر باقی مانده و کیفیت زندگی بهتر می شود و می توانید بدن خود را متقاعد کنید که انرژی بیشتری داشته باشد.
Peper پیاده روی 110 دانش آموز کلاس های خود را در یک موقعیت خمیده بررسی کرده سپس از آنها خواست که جست و خیز کنند. چند دقیقه بعد، از دانش آموزان درمورد سطوح انرژی ذهنی آنها سوالاتی پرسیده شد.
برای کل گروه، پیاده روی در حالت خمیده سبب کاهش سطوح انرژی شده در حالی که جست و خیز انرژی آنها را افزایش داده بود.
از دانش آموزان همچنین سوالاتی درمورد سطح افسردگی عمومی آنها پرسیده شد. دانش آموزانی که به طور کلی بیشتر افسرده بودند سطح انرژی به مراتب کمتری پس از پیاده روی با حالت خمیده نسبت به کسانی که افسرده نبودند، داشتند .
این یافته می تواند توضیحی برای چگونگی اثر عوامل محیطی مانند حالت راه رفتن در افزایش افسردگی ارائه دهد.
Peper می گوید: عوامل دیگری نیزبرافسردگی و سطح انرژی تاثیر دارد، ، اما آنچه ما نشان دادیم این است که دربیماری شایع افسردگی، مداخلات ساده ای وجود دارد که شما می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه