تاریخ انتشار: دوشنبه 17 مهر 1391
درمانی موثر برای آسیب شبکیه ناشی از دیابت کشف شد
به کمک آنتی بادی مونوکلونال؛

  درمانی موثر برای آسیب شبکیه ناشی از دیابت کشف شد

محققان دریافتند که Mab2F1 با مهار مسیرسیگنالینگ Wnt سبب کاهش نشت عروقی و التهاب شبکیه چشم در مدل های رتینوپاتی دیابتی شده و پتانسیل خوبی را به عنوان یک عامل درمانی در ترکیب با دیگر ترکیبات ضد رگزا نشان می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از HealthDay ، با توجه به مطالعه ای که در مجله  دیابت منتشر شده است، یک آنتی بادی مونوکلونال می تواند نشت عروقی شبکیه و التهاب را در مدل موش رتینوپاتی دیابتی کاهش دهد.

Kyungwon Lee ، از دانشگاه اوکلاهما و همکارانش با هدف قرار دادن دنباله E1E2  پروتئین 6 وابسته به گیرنده لیپوپروتئینی با چگالی کم کورسپتورWnt (Mab2F1) به بررسی اثر این آنتی بادی مونوکلونال در رتینوپاتی دیابتی در شرایط خارج و داخل بدن پرداختند.
این محققان دریافتند که Mab2F1،مسیرسیگنالینگ Wnt را در سلولهای اپی تلیالی رنگدانه شبکیه مهارمی کند. Mab2F1 همچنین سبب کاهش سطوح β بتا کاتنین و کاهش عوامل رگزا و التهابی ناشی از وجود گلوکز متوسط  در سلول های اندوتلیال شبکیه می شود. در مدل موشی رتینوپاتی ناشی از ایسکمی و مدل دیابتی ناشی از استرپتوزوتوسین ، Mab2F1 بطور قابل توجهی نشت عروق شبکیه را کاهش می دهد.
لی و همکارانش نتیجه گرفتند که: Mab2F1 با مهار مسیرسیگنالینگ Wnt سبب کاهش نشت عروقی و التهاب شبکیه چشم در مدل های رتینوپاتی دیابتی شده و پتانسیل خوبی را به عنوان یک عامل درمانی در ترکیب با دیگر ترکیبات ضد رگزا نشان می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه