تاریخ انتشار: شنبه 10 مرداد 1394
اولین داروی سرطانی ساخته شده در سنگاپور وارد مطالعات بالینی شد

  اولین داروی سرطانی ساخته شده در سنگاپور وارد مطالعات بالینی شد

یک داروی سرطانی که برای اولین بار در سنگاپور ساخته شده است وارد تست های بالینی شده است و محققین امیدوارند با استفاده از این دارو گامی به سمت درمان بیماران سرطانی در سنگاپور و سراسر دنیا بردارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین در A*STAR و دانشگاه ملی Duke سنگاپور اعلام کرده اند که فاز یک مطالعات بالینی را برای یک داروی سرطانی جدید به نام ETC-159 آغاز کرده اند. این اولین دارویی است که تمام ابعاد آن از سرمایه گذاری گرفته تا طراحی و تولید آن در سنگاپور صورت گرفته است.

داروی ETC-159 شماری از سرطان ها از جمله کولورکتال، تخمدان و پانکراس را هدف قرار می دهد. این سرطان ها ارتباط عمیقی با مسیر سیگنالینگ سلولی به نام Wnt دارند که موجب رشد و پراکندگی سرطان می شود. از آن جایی که ETC-159 یک مهار کننده این مسیر است می تواند تکثیر سرطان را متوقف کند و مانع از پیشرفت سرطان شود. در این مطالعه، فاز یک بالینی میزان ایمنی و قابل تحمل بودن ETC-159 را در تومور های جامد پیشرفته در بیش از 58 بیمار مورد ارزیابی قرار می دهد. دکتر Virshup مسئول این مطالعه در مرکز سرطان و بیولوژی سلول های بنیادی می گوید: این کاندیدای دارویی یک سرطان درمانی هدفمند را ایجاد می کند و می تواند به میزان زیادی عوارض جانبی که سایر داروها دارند را به حداقل برساند و درمان های سرطانی را برای بیماران به صورت قابل تحمل درآورد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه