تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1395
کاهش فیبروز کلیوی با یک داروی جدید

  کاهش فیبروز کلیوی با یک داروی جدید

فیبروز یا اسکار کلیوی که به دنبال یک آسیب اتفاق می افتد، عملکرد کلیه ها را کاهش می دهد و می تواند منجر به شرایط کلیوی بدتر شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه Duke نشان داده اند که داروهایی که ترشح Wnt را با مهار Porcupine هدف قرار می دهند ممکن است فیبروز ریوی را کاهش دهند و از کلیه ها مراقبت کنند. در برخی از سرطان ها، برای درمان Porcupine را هدف قرار می دهند. در برخی بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی مزمن، میزان فیبروز کلیوی معمولا میزان پیشرفت آسیب را تا مراحل آخر بیماری های کلیوی نشان می دهد. برخلاف مطالعات زیادی که در زمینه بیماری های کلیوی صورت گرفته است، متاسفانه درمان خاصی وجود ندارد که بتواند فیبروز را معکوس کند. این بیماری عوارض زیادی برای بیمار دارد و علاوه براین که تاحدی بیمار را زمین گیر می کند، هزینه های زیادی برای وی ایجاد می کند و فرد را نیازمند دیالیز و بستری شدن های طولانی مدت می کند.

اما همان طور که گفته شد محققین دانشگاه Duke می گویند که دارویی موثر وجود دارد که به بیماران اجازه می دهد که زندگی بهتری داشته باشند. این دارو اثرات مثبتی روی سیستم سلامتی فرد خواهد داشت و جایگزینی برای درمان های نامطمئنی خواهد بود که برای فیبروز وجود دارد. در مطالعه ای که صورت گرفته است، محققین از یک مدل موشی برای فیبروز کلیوی استفاده کرده اند تا دریابند که آیا مهار کننده های ترشح Wnt می توانند برای درمان فیبروز استفاده شوند. در این مطالعه یک میزنای بلوک شد تا این عمل موجب آسیب رساندن به کلیه و ایجاد بافت اسکار شوند. زمانی که محققین ترشح Wnt را مهار کردند مشاهده کردند که ایجاد بافت اسکار در کلیه ها مختل شد. این یافته ها رویکرد درمانی جدیدی را برای مراقبت از کلیه ها و عدم ایجاد اسکار و فیبروز پیشنهاد می کند. این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد که مهار ترشح Wnt می تواند برای جلوگیری از فیبروز کبدی مفید باشد. در حال حاضر این محققین دارویی به نام ETC-159 را به عنوان مهارکننده ترشح Wnt طراحی کرده اند که در فاز یک مطالعات بالینی قرار داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه