تاریخ انتشار: شنبه 22 مهر 1391
پیش بینی آسیب مغزی از روی الگوی خونریزی شبکیه

  پیش بینی آسیب مغزی از روی الگوی خونریزی شبکیه

با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله Pediatrics ،در کودکان زیر سن 3 سال، نمودارشمارش بالای خونریزی شبکیه (RHs) پیش بینی کننده قدرتمندی برای آسیب مغزی تحمیلی (ITBI) نسبت به آسیب های مغزی تصادفی (ATBI) است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله Pediatrics ،در کودکان زیر سن 3 سال، نمودارشمارش بالای خونریزی شبکیه (RHs) پیش بینی کننده قدرتمندی برای آسیب مغزی تحمیلی (ITBI) نسبت به آسیب های مغزی تصادفی (ATBI) است.
دکتر Robert A. Minns ، از بیمارستان کودکان ادینبورگ انگلستان و همکارانش یک مطالعه آینده نگر شش ساله را که شامل 114 نوزاد و کودک مراجعه کننده به واحد مراقبت اطفال مبتلا به انسفالوپاتی استرسی و غیراسترسی بودند، انجام دادند. آنها به دنبال ارزیابی این بودند که آیا RHs مشاهده شده با استفاده از تصویربرداری میدانی شبکیه طی 24 ساعت، می تواند برای تشخیص ITBI از ATBI مورد استفاده قرار گیرد.
این محققان اشاره کردند که تفاوت قابل توجهی در تعداد متوسط  RHs و همچنین مکان و عمق آن بین دو گروه وجود دارد. RHs مربوط به ATBI نزدیک به دیسک های نوری ودرمکانی بسیار سطحی تر از ITBI درنمودار قرار می گیرد. درمقابل، با توجه به تمایل ITBIبه نواحی پیرامونی، RHs مربوط به آن درلایه های عمقی تر قرار می گیرد. در کودکان زیر 3 سال با RHs بیشتر از 25 ، میزان ITBI مثبت، 93 درصد بود.
این مقاله اولین مطالعه آینده نگر برای اندازه گیری RHS است که می تواند برای پیش بینی آسیب مغزی وارده که از ویژگی های خاص RH در کودکان است بکاررود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه