تاریخ انتشار: شنبه 29 مهر 1391
ایران رکورددار پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز کودکان در جهان

  ایران رکورددار پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز کودکان در جهان

دبیر انجمن پیوند سلول‌های بنیادی ایران گفت: برای پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز کودکان از روش‌های به روز مانند پیوند غیر خویشاوند، پیوند از یک یا دو بند ناف و استفاده از رادیو داروها کمک گرفته می‌شود که میزان موفقیت این پیوندها بیش از 70 درصد است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان،  دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر انجمن پیوند سلول‌های بنیادی در حاشیه‌ی سمینار پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز ایران در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از بیماری‌های کودکان مانند نقایص ایمنی مادرزادی و بیماری‌های متابولیک بدخیم نیستند اما کشنده هستند و می‌توانند از سرطان نیز خطرناک‌تر باشند. تنها راه درمان این بیماری‌ها پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز است که در این مرکز انجام می‌شود و از کشورهای همسایه نیز برای پیوند به این مرکز شناخته شده در سطح بین‌المللی مراجعه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 100 عمل پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز برای کودکان در سال گذشته در پژوهشکده‌ی هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان شریعتی انجام شده است گفت:  هیچ مرکز دیگری در دنیا وجود ندارد که این تعداد پیوند سلول‌های بنیادی برای کودکان در طول یک سال داشته باشد.

حمیدیه اضافه کرد: بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی ایران در بیمارستان شریعتی به شبکه جهانی اهدا سلول های بنیادی متصل است و در حال انتقال سلول از کشورهای دیگر است که این موضوع برای درمان بیمارانی که دهنده مناسب در کشور برای آنها وجود ندارد بسیار موثر است.

دبیر انجمن پیوند سلول‌های بنیادی همچنین اضافه کرد: سلول های بنیادی مزانشیمال که حدود 5 سال است در مرکز پژوهشکده‌ی هماتولوژی، آنکولوژی در حال تحقیق است، برای درمان بیماری هایی نظیر تالاسمی ماژور، کبدی، قلبی و استخوانی مثمر ثمر خواهد بود که در مرحله تحقیقاتی است و اطلاعات آن به مرور اعلام خواهد شد.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه