New Stent Design ، استنت یونی، سکته خطر ،حمله قلبی
تاریخ انتشار: جمعه 27 آبان 1390
استنت های جدید بیمار را درمعرض خطر حمله قلبی قرار می دهد

  استنت های جدید بیمار را درمعرض خطر حمله قلبی قرار می دهد

محققان گزارش دادند، بیماری پس ازاستفاده از استنت یونی کوتاه که اخیرا به بازارعرضه شده دچار حمله قلبی شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، با توجه به مقاله های چاپ شده در مجله Journal of Interventional Cardiology، برخی از استنت هایی که عروق خونی را در درمان بیماری های قلبی باز نگه می دارند به شکل ضعیفی طراحی شده و مقاومت کوتاهی دارند.

براساس گزارش چاپ شده دراین مجله، دکتر Cindy Grinesو همکارانش از مرکز پزشکی قلب و عروق موسسه دیترویت عنوان داشته اند که بیماری پس ازاستفاده ازاستنت یونی کوتاه که اخیرا به بازارعرضه شده بود دچار حمله قلبی شد.

این مقالات نشان می دهد که برخی از استنت ها، مستعد تغییر شکل هستند که می تواند منجر به پیامدهای بالینی وعوارض جانبی شود.
استنت کرونری ( داربست هایی که درشریان ها برای تامین خون قلب قرار داده می شوند) نجات دهنده بسیاری از بیماران با بیماری ها و شرایط دیگر قلبی هستند. با استفاده ازمواد جدید وطرح های پیشرفته، تولید کنندگان به طور مستمر بدنبال بهبود عملکرد استنت و جلوگیری از مسدود شدن عروق خونی هستند.

اخیرا محققان و پزشکان یک ناهنجاری را در افرادی که از استنت های کوتاه شده استفاده کردند شناسایی کردند. این کوتاه شدن معمولا زمانی رخ داد که پزشک برای تکمیل عمل از کاتتر و بالن معمولی پس از کاشت استنت استفاده می کند. کوتاه شدن استنت و تغییر شکل آن می تواند عوارض جدی برای بیماران داشته باشد، در این مورد استنت منعقد شده و بیمار دچار حمله قلبی شد.
در سرمقاله، دکتر Grines اشاره می کند که نتایج به دست آمده "نگران کننده" است و از آنجا که پزشکان و پژوهشگران به سرعت در حال بررسی این موضوع هستند، امیدوارم توصیه های جدید در خصوص استفاده از این طراحی خاص از استنت به زودی ارائه شود.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه